Annons:
Etikett08-nybliven-förälder
Läst 2912 ggr
mikkan01
1/25/18, 5:03 PM

Uttråkad mamma

Vad gör ni andra som är föräldralediga? Satt idag och funderade på vad sjutton vi gjort de senaste 5,5 månaderna sen sonen kom och jag kom fram till att vi typ suttit i soffan. Känner att jag nästan ruttnar bort så vad gör ni andra om dagarna? behöver verkligen tips så jag inte sitter i soffan i 5 månader till ;P Öppna förskolan går vi till en gång i veckan men nu har dom haft ett långt uppehåll. Promenader tar vi när vädret är på vår sida. Hade vi varit rika hade vi också åkt och shoppat och fikat var och varannan dag men vi håller på att rusta upp huset så prioriteringarna ligger någon annanstans just nu… Behöver helt enkelt tips på vad jag och Lilleman kan göra!

~mikkan

Annons:
flocken
1/25/18, 6:01 PM
#1

Jag var ute & gick. Har hund så vi var ute flera gånger/ dag. Väl hemma så bara njöt vi.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fien
1/25/18, 6:59 PM
#2

Min är 7 månader, har en stor på 3 år också. Så lite annorlunda att vara mammaledig den här gången, blir liksom mer fokus på den stora och lilla får hänga med. Har ju förskolan några timmar i veckan och när jag är ensam med lilla så får vi på babysim, promenerar, träffar någon från mammagruppen, går till shoppingcenter, fixar med något hemma som sällan blir gjort annars… typ frostar av frys, organiserar något, städar, sorterar barnkläder etc… eller bara tar det lugnt…

Surpan
1/27/18, 8:45 PM
#3

Känner igen mig Mikkan. Min son är 10 månader nu och i perioder har det vart aptråkigt att vara hemma.. Kan ni inte gå till öppna förskolan oftare? Saker som jag gjorde var att luncha med folk, prata i telefonen, shoppa, handla mat, öppna förskolan… Ja det var rätt tråkigt ibland faktiskt.

/Surpan

fluffis
1/27/18, 9:45 PM
#4

Babygym. Sjunga:imse vimse spindel är populär här. Om inte annat så rabblar jag alfabetet :) Ligga på filt och pilla på flärpar etc. Bygga torn med mjuka klossr, som kan vältas…

beem
1/29/18, 5:57 PM
#5

Har du kollat på FB i grupper. Hörde på radio en pratade om detta att vara hemma med barn men att hon funnit kontakter via FB och där hittat andra  mammor där hon bor. De träffades och fikade eller gjorde utflykter med barnen osv.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Sarah
1/31/18, 1:30 PM
#6

Alltså, det är ju jättetråkigt att gå hemma hela dagarna :P Du har mina sympatier ;) Jag försökte hitta på ngt varje dag, om än bara åka och handla mat, men hellre åka förbi kompisar, gå ut i skogen mm. Jag var bara hemma i 5 månader med dottern, mer klarade inte mitt psyke och nästa barn blir det 4 månader heltid och sen halvtid 8 månader efter det, sist blir killen hemma 4 månader på heltid. Jag vill jobba och killen vill jobba så vi kommer ta 50% var största delen av tiden.

Annons:
mikkan01
2/2/18, 1:27 PM
#7

Hade önskat att vår öppna förskola hade öppet lite oftare, bor ute på landet så har en bit att åka till babysim och andra öf. Känns supertråkigt, blir nästan lite strandad här ;P kanske får bjuda över någon annan uttråkad mamma från öf. Här har vi heller inga mammagrupper. Känns så konstigt att ens största nöje helt plötsligt har blivit att storhandla mat haha.

~mikkan

Sarah
2/2/18, 1:44 PM
#8

Haha, känner igen det med handladet. Vi bor oxå på landsbygden och har accepterat att det blir en biltur de flesta dagar för att hålla oss roade.

Upp till toppen
Annons: