Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 904 ggr
Bill&Bull
1/21/18, 7:37 PM

Bädda vagnen

Är beräknad i april och har tittat på åkpåse till vagn men det verkar vara för vintertid? Vad ska man ha i vagnen vår/sommar?

||My Love For Animals Is Immortal||

Annons:
Fien
1/21/18, 9:40 PM
#1

Jag har en som är född på vintern och en på sommaren. Så jag har provat det mesta när det kommer till att bädda… jag tycker att lammfäll är superbra i liggdelen, det håller värmen bra och är mysigt att ligga på. Sen har jag kompletterat med täcke/filtar och passande kläder beroende på årstid och ålder på barnet. För en nyfödd i april skulle jag satsa på en lammfäll och en tunnare overall alternativt/och/eller filtar beroende på var ni bor. Det som är bra led filtar är att det är så enkelt att reglera beroende på väder. Mössa såklart. Åkpåse använder jag för första gången nu med mitt andra barn, hon är ett halvår och jag har den i sittdelen. Kommer inte ha den sen när skor börjar användas, utan då blir det lammfällen och overall igen :).

[Thiah]
1/22/18, 7:02 AM
#2

Lammfäll i botten sen filt hade vi. Vår son föddes en sommarvarm april och första promenaden hade han mössa, vantar och overall. Han smälte bort…. Efter det var det tunn body, tunna byxor och lamfällen. Mina barn är väldigt svettiga så dom har sällan mycket kläder på sig.

Alexzandra630
1/22/18, 8:29 AM
#3

Jag hade fårskinn och filt och bara vanliga kläder oktober ut och vissa dagar i november. Tror inte du kommer behöva en åkpåse såvida du inte bor långt norröver.

Surpan
1/22/18, 1:36 PM
#4

Jag fick barn i mitten av mars och han hade på sig body, byxor, strumpor, luvtröja eller overall i tunnare sweatshirt, tunn mössa en filt och så locket på barnvagnen om det var ruggigt ute. Vi körde fårskinn i botten så länge han hade liggdelen, det vill säga hela våren och halva sommaren. Du behöver absolut inte åkpåse.

/Surpan

Upp till toppen
Annons: