Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1069 ggr
SuperLimm
2018-01-11 13:32

Tips på barnvagn

Jag behöver verkligen tips på en bra barnvagn! Jag kollar blocket dagligen men alla barnvagnar med styrhjul har små framhjul, jag vill ha stora framhjul. Vill att vagnen ska vara lätt att köra på grusväg bland annat. Jag vill ha låsbara, stora styrhjul fram. Sittdelen ska vara vändbar. Handtaget ska vara sånt vikbart. Den ska helst vara lätt att bära men liggdelen måste vara lätt att bära bebis i då vi bor på tredje våningen och inte kommer ha vagnen i lägenheten (ingen hiss). Vad har ni för vagn som bor på landet och/eller kör mycket i skog och på grusväg? Hur funkar den vagnen i snö? Vad har ni för tips?

Mvh Linn

Annons:
jackiejohn
2018-01-11 14:25
#1

Jag har en Emmaljunga supernitro, stora låsbara framhjul, lätt att köra och rullar skönt på både grus/asfalt/skogsväg. Vi bor på landet och jag är helnöjd! Funkar helt okej i snön men låsa framhjul men är det riktigt mycket (inte alltid plogat här…) så tar jag och bäddar skönt med åkpåse i pulkan istället :)

Pontiac57
2018-01-11 21:24
#3

Jag har på hemmaplan där vi går på ffa grusvägar en emmaljunga citycross med 4 fasta hjul som jag tycker är oslagbar i gunget och framkomligheten. Sen har jag även emmaljungas syskon chassi som man kan jämföra med super viking/ super nitro med lufthjul. Den är över förväntan i stötdämpning och smidighet. Nackdelen med emmaljunga är att dom är ganska tunga men jag anser att kvaliten är såpass bra så tyngden gör inget. Om du skulle vara intresserad av just emmaljunga så är det bara super vikings liggdel som har bärhantag i suffletten och även stora, svängbara och låsningsbara framhjul

mollyt
2018-01-12 08:41
#4

Jag skulle också säga Emmaljunga, med outdoor-chassi (mönstrade luftdäck)

SuperLimm
2018-01-12 09:57
#5

Tack för era svar! Är inte så kräsen vad gäller märken på vagn. Märket spelar ingen roll bara vagnen är bra, pålitlig och uppfyller sin funktion.

Mvh Linn

labradoodle
2018-01-15 22:57
#6

Stokke Trailz.

Vi stod mellan en rejäl Emmaljunga och Stokke eftersom vi är mycket ute i skog och mark och hade höga krav på att den skulle klara av tuff terräng. Vi valde tillslut Stokke eftersom den är smidigare att ha med sig och tar mindre plats i bagagen. Den har dessutom en stor varukorg, vilket har visat sig vara en enorm nytta för mig som i huvudsak är den som handlar hem maten (men inte har bilen).

Norrmännen är ju kända för att gå på tur, så de vet ju vad som krävs hos en bra vagn.

Dessutom är den hög, vilket gör att man kommer närmre barnet. Väldigt bra för min långa sambo.👍

My little dog - a heartbeat at my feet
Älskade Charlie 🌺

Annons:
Fien
2018-01-17 19:10
#7

Bugaboo Donkey! Bra om man planerar syskon framöver också :). Passar dock inte in på knäled i handtaget utan det är höj och sänkbart (positivt om man är lång). Sen kan man ha en mjuklift i liggdelen som man enkelt kan bära med sig.

Upp till toppen
Annons: