Annons:
Etikett15-barnsjukdomar
Läst 1347 ggr
Anonym
Anonym
1/10/18, 11:55 AM

Angående mässlingutbrottet

Hej. Är det fler än jag som tycker det är obehagligt med det mässlingutbrott som pågår nu? Hittills är 22 personer konstaterat smittade och igår varnades 900 personer som varit på teater där en i ensemblen vart smittad. Återstår att se hur många som får det utav dem, och hur många de hinner smitta ner. Utav en sjukdom som vi nästan hade utrotat i Sverige. Jag undrar verkligen hur ni som väljer att inte vaccinera era barn tänker?! Det finns människor i vårt samhälle som inte kan vaccinera sig pga bakomliggande sjukdom, nedsatt immunförsvar, spädbarn som inte hunnit få vaccinet än etc. Förklara gärna för mig hur ni tänker, jag skulle verkligen vilja förstå. Och kom inte och dra med den där studien som gjordes för 20-30 år sedan, författaren har själv dragit tillbaka den då den inte är korrekt utförd, och resultaten därmed inte är pålitliga.

Annons:
Honestyisdead
1/10/18, 12:03 PM
#1

Varför skriver du anonymt?

Jag förstår inte heller hur man tänker.

Madde
1/10/18, 8:33 PM
#2

Jag tycker det är lite läskigt med mässlingen och min mamma fick mässlingen och det satte sig på ögonen och efter det fick hon problem som väldigt ung och fick opereras och har idag väldigt dålig syn. 

Sen kollade jag själv upp om jag hade fått spruta för mässlingen och det visade sig här om dagen att jag inte alls har fått det. Så nu måste jag själv se till så jag får den och min son när det är dags.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Upp till toppen
Annons: