Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1346 ggr
Surpan
1/3/18, 8:29 AM

Sova hela natten

Sonen är nu 9 månader och har slutat amma helt och äter ingenting på nätterna. Det går jättebra men han vaknar fortfarande på nätterna. Oftast behöver man bara gå in i hans rum och titta på honom eller stoppa in nappen så vänder han på sig och somnar om. Framåt morgonen kan han ha svårarr att somna om så då plockar vi in honom i vår säng. Han somnar bra på kvällarna i vår säng efter att vi läst en bok. Han somnar själv medan vi ligger bredvid. Sedan bär vi in honom i hans säng. Men han vaknar för att han hamnar för nära kanten i sängen, råkat rulla över till mage, eller tappat nappen. Har ni några tips på hur man kan få honom att sova hela natten?

/Surpan

Annons:
[Thiah]
1/3/18, 10:03 AM
#1

Min vaknar ännu ibland som 3.5 åring. Men det blir bättre hela tiden. Så jag har tyvärr inga tips

Sparven88
1/3/18, 10:45 AM
#2

Min son blev 2 i augusti och även han vaknar på nätterna någon gång då och då. Vissa nätter sover han hela natten, någon natt kanske jag behöver gå in till honom 2-3 gånger för att leta upp hans napp, och ibland räcker det med 1 gång/natt. Det är väl som vi antar jag, vissa nätter sover vi jättebra, andra sämre.

mollyt
1/6/18, 4:55 PM
#3

Vår 21månaders vaknat också till på natten men vi samsover så oftast kryper hon bara närmare och somnar om. Däremot slutade vi med blöja i torsdags och de r två senaste nätterna har hon sovit JÄTTEBRA!

Surpan
1/6/18, 6:14 PM
#4

Attans då är det bara att vänta då. :) #3 Skönt! Hoppas det håller i sig. :)

/Surpan

Upp till toppen
Annons: