Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 1233 ggr
Sandiy
2018-01-02 11:22

Göra 2 tårtor?

Behöver er hjälp, ska baka tårta till ett kalas, vi blir 17 personer o tårtan är till 12 pers. Hade ni haft två tårtor? De blir massa annan fika oxå.

Annons:
Carmarino
2018-01-02 11:28
#1

Det beror på vilken sorts tårta det är. Om den är väldigt mäktig så räcker det säkerligen med en tårta. Annars kanske du kan halvera receptet och göra en lite mindre tårta, så att det blir "1 ½" tårta istället?

Tror dock att det räcker med en tårta oavsett, eftersom det är en massa annat till också.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
2018-01-02 13:42
#2

Jag är alltid så rädd för att göra för lite så att det inte räcker så jag hade aldrig chansat. 

Jag tycker det är bättre att det blir över än att det inte räcker.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sandiy
2018-01-02 14:38
#3

Det får nog bli 2 tårtor. Hade ni gjort med samma smaker? Av den tårtan ja ska göra blir de över tre bottnar (står att man ska frysa in bottnarna som blir över) så frågan är då om ja ska göra likadana?

Carmarino
2018-01-02 14:53
#4

Hade nog gjort två likadana. Risken är väl annars att alla vill smaka av bägge och då räcker de ju inte. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

tlover
2018-01-03 10:55
#5

Jag brukar göra två olika smaker om det blir två tårtor på en fest eftersom vissa gillar kanske den ena men inte den andra och vice versa. Vill folk smaka på båda får dom ta väldigt små bitar istället

l'm back

jackiejohn
2018-01-03 18:50
#6

Gör samma smak om jag hör flera tårtor, anpassar endast efter allergier, smak väljer födelsedagsbarnet. Vi har stor familj är alla med är vi 23st och familjen växer fortfarande.. Till 23 pers gjorde jag 3st prinsesstårtor (12 bitars) och fick ändå en bit över. Sällan alla samtidigt så nu sist gjorde jag en drake till äldsta (monterades ihop av två skivade rulltårtor) och till yngsta ett tåg (monterades ihop av två rulltårtor) men när jag bjudit på dessa så har hi haft såkallat tårtkalas så det har varit tårtan i centrum sen har det funnits 3 andra bakverk tex muffins,bullar, cookies, chokladbollar, kärleksmums… Så jag tycker två tårtor låter rimligt till 17pers :)

Annons:
Sandiy
2018-01-04 08:56
#7

Tack för era svar :) blir 2 tårtor. Dock blir det i den ena 2 choklad bottnar o 1 vanilj botten. Tvärtom i den andra :) samma smak. Ska även baka dumle kakor och något mer som jag inte vet ännu, börjar bli lite stressad.. har ni några tips på goda kakor som passar barnkalas?

Carmarino
2018-01-04 10:33
#8

Här är lite "inspirationsbilder". Hittar du någon kaka du vill göra så är det bara att klicka på bilden och välja "Besök" så finns receptet i de allra flesta fallen där. 👍

Lycka till!

P.S. Du får gärna visa resultatet här sedan - om du hinner fotografera innan allt tar slut. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: