Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1230 ggr
SuperLimm
12/28/17, 12:43 PM

Skötbord

Var har ni ert skötbord och hur ser det ut? Lägg gärna in en bild om ni vill! Någon som valt att inte ha ett Skötbord? Hur har ni löst det första tiden?

Mvh Linn

Annons:
[Thiah]
12/28/17, 1:26 PM
#1

Vi har en uppblåsbar madrass från ikea med en handduk över på bänken i badrummet. Men byter blöjor lite varstans så länge det bara är kissblöjor.

fluffis
12/28/17, 3:28 PM
#2

Vi har ett Inovi skötbord i badrummet. Skötbordet har en inbyggd badbalja och två stora hyllor för förvaring, samt småhyllor vid sidan där man kan ha oljor, krämer etc. Funkar jättebra för oss. Särskilt förvaring är viktigt, tycker jag. Då får man tag i blöjor, tvättlappar och vad man nu behöver snabbt och lätt :) Skötbordet har hjul om vi vill flytta det en liten bit för att komma närmare kranen. Vatten använder man ju hela tiden :)

mollyt
12/28/17, 6:39 PM
#3

Vi hade en skötbädd på bänken i köket intill kranen/diskhon så att det var lätt att ha vatten, blöjor, tvättlappar och ja att kunna skölja av bebis direkt i diskhon vid behov första tiden, men gav vi upp skötbädden relativt tidigt allt eftersom bebis blev mer rörlig och jag inte ville ha henne så högt upp (på bänken).

Så fort hon kunde stå upp (och hålla i sig) så ville hon allt oftare stå upp och få på sig ny blöja så då tvättade vi henne i famnen (grodpostion över handfatet) istället.

För oss hade skötbord bara varit en onödig möbel som tog plats.

SuperLimm
12/28/17, 7:31 PM
#4

#1 det är lite så jag tänkte att det lär bli här också, att man byter lite där man är när det bara är kissblöjor. 

#2 Det vore ju drömmen att kunna ha så, ett ordentligt skötbord på hjul i badrummet. Men vi ska skaffa tvättmaskin istället och sen får det inte plats så mycket mer i badrummet.

#3 Ja det är lite så jag tänker också, att man kanske inte använder det så länge. Min syster använder dock sitt skötbord fortfarande och barnet är 1,5 år gammal nu så det är nog väldigt individuellt det där. 

Just nu är jag inne på att bara ha en sån skötbädd med kanter som är lätt att lägga där man vill ha den och sen en korg av något slag som man lätt kan flytta innehållandes det man kan behöva. Men bebis kommer inte fören till midsommar så vi har gott om tid på oss att ändra oss några ggr :)

Mvh Linn

[Thiah]
12/28/17, 9:34 PM
#5

Vårt första skötbord var ovanpå tvättmaskinen. Jag använder egentligen enbart vatten för att tvätta ungen så allt jag behöver är ett handfat + något lite mjukare att lägga ungen på.

SuperLimm
12/28/17, 9:42 PM
#6

#5 Det var vår tanke först, att ha skötbordet ovanpå tvättmaskinen. Men badrummet ska renoveras någon gång om 6 månader-3 år och efter det kommer det troligtvis bara få plats en toppmatad tvättmaskin så det känns lite onödigt att köpa en ny frontmatad som man sen måste sälja för att skaffa en ny toppmatad.

Mvh Linn

Annons:
Pontiac57
12/28/17, 11:44 PM
#7

Vi har ikeas billigaste skötbord som är ganska liten och smidig och vi har den i ett av badrummen. Jag använder det dagligen även till min 2 åring när det är bajs blöjor. För mig har det varit viktigt med skötbord när man ska byta bajsblöjor då barnet bl a kommer upp lite så man slipper kröka rygg men även för att ha tillgång till vatten och att inte behöva vara orolig att det ska ske nån olycka på nåt olämpligt ställe (pojkar som kissar när blöjan tagits av :o )

[Thiah]
12/29/17, 8:06 AM
#8

#6 vår var topmatad i början. Flyttade bara ner skyddet när den var på. :)

Fridaaaa
12/30/17, 4:36 PM
#9

Kommer att ha skötbädd, bor inte så stort så man får tänka smart.
Kommer att ha skötbädd på bänk i badrummet eller ja flytta den om det behövs :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

SuperLimm
1/1/18, 6:30 PM
#10

Just nu är jag inne på en sån här: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90256727/ 

Min syster har en sån och den får vi i så fall ha i sovrummet. Har ingen plats i badrummet annat än på den blivande tvättmaskinen men 40cm bred känns lite litet 

#8 hade ni en sån 40cm bred tvättmaskin då? Får man verkligen plats med det man behöver på den?

Mvh Linn

Upp till toppen
Annons: