Annons:
Etikett25-off-topic
Läst 1089 ggr
Anonym
Anonym
2017-12-14 16:10

Lite pepp

Har en 6månaders. Helammar men försöker introducera lite gröt, provat med ersättning och lite olika puréer. Ersättning ratas helt. Gröten ratas helt. Testat att blanda med banan och annan frukt för att göra den lite godare, men icke. Puréer funkar men vill liksom ta det lite lugnt med dem också så magen vänjer sig. Imorgon har jag en inbokad kvällsaktivitet och jag hade så mycket sett fram emot en egen kväll (efter att ha varit hemma i stort sett varje kväll i mer än ett halvår nu). Men det kommer ju inte funka. Jag kan ta med bebis men jag hade verkligen velat få en liten stund utan barn… behöver nog mest få gnälla lite och kanske göra lite peppande ord.

Annons:
[westerlind]
2017-12-14 20:42
#1

Jag förstår verkligen din känsla! Finns det möjlighet att pumpa ut och ge flaska/mugg? Eller kan den som har bebis vara i närheten så att du kan springa och amma om det behövs?

[westerlind]
2017-12-14 20:42
#2

Jag förstår verkligen din känsla! Finns det möjlighet att pumpa ut och ge flaska/mugg? Eller kan den som har bebis vara i närheten så att du kan springa och amma om det behövs?

Anonym
Anonym
2017-12-14 20:48
#3

Tyvärr kan pappan inte följa med då vi har fler barn. Och pumpa funkar väldigt dåligt för mig, får ut kanske 20 ml efter en timmes pumpande och då har jag ont i brösten resten av dagen… :( och den mängden kommer man inte långt med.. Läst på lite till och det verkar finnas lite andra ersättningar som är mer som välling så funderar på att prova dem imorgon fm och ge pumpandet ett försök till om jag får i bebis något annat då. Morgonmjölken är väl också lite fetare och mättar bättre?

Pontiac57
2017-12-14 23:05
#4

Prova pumpa medans du ammar då utdrivningen kommer igång och därmed lättare släpper till pump. Pumpa heller inte för länge då det oftast inte är till någon nytta utan bara gör ont. Hoppas du kommer iväg, kan va skönt att få lite egentid ibland!

Upp till toppen
Annons: