Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 944 ggr
Sparven88
2017-11-22 14:15

Syskonvagn eller inte?

Jag är gravid i v 14, har bf i slutet på maj och min son blir 3 i augusti. Hur gör ni ang syskonvagn? Jag tycker att det känns smidigt men min sambo tycker det är onödigt. Hur har ni gjort? "Går det" att klara sig utan? (Hoppas ni förstår den frågan rätt!) Ni som inte har syskonvagn, vad har ni istället? :)

Annons:
[Thiah]
2017-11-22 14:59
#1

Är äldsta såpass gammal hade jag nog hellre satsat på en ståbräda. :)

Fien
2017-11-22 16:29
#2

Det beror väl på era vanor. Vi har 2,5år mellan våra och vi skaffade en Donkey. Stora tjejen åker ibland men jag tycker det är kanon om vi ska ut på en längre promenad eller gå till affären eller liknande med syskonvagnen. Ibland tar vi med springcykel. Tycker det är så icke ergonomiskt med ståbräda… Men går man inte så mycket/långa sträckor så är det kanske lyx med syskonvagn…

soundtrack
2017-11-22 18:34
#3

Vår stora tjej var 2 år och 8 mån när lillasyster kom. Hon åkte då oftast vagn till o från förskolan (tar bara 5 min att gå så hon hade kunnat gå, men ni vet ju hur barn är ;)) och älskade sina vagnar så vi köpte en billig begagnad syskonvagn att ha "utifall att". Utöver det köpte vi en ståbräda. Nu är lillasyster 7 mån och syskonvagnen använd exakt noll gånger, vi har använt ståbrädan uteslutande. Då går vi dock aldrig några jättelånga promenader med bägge barnen, för det orkar man inte. Men det funkar ypperligt att ta sig runt i vårat lilla samhälle (15 min promenad till bvc o Ica).

jackiejohn
2017-11-23 08:44
#4

Vi köpte en begagnad syskonvagn och vi har använt den en hel del. Det är ganska så precis 2 år emellan mina kids (2år o 1 månad) Nu är de 3år och 11 månader och jag använde den senast i helgen. Att gå på ett shoppingcenter utan syskonvagnen är döden för stora tjejen blir uttråkad/trött eller bara inte vill gå mer, ska vi bara åka hem då? Aldrig då är det vagnen som gäller. Samma när vi går promenader vi går långa och rejäla så hon går allt hon orkar och åker in emellan, superbra! Nu bor ju vi mitt ute i ingenstans och har hund så rejäla promenader är ett måste varje dag. Och exemplet med köpcentrat är så enkelt och egoistiska så nej vi åker inte hem så fort en unge blir trött för vi har 6,5mil enkel väg till närmsta köpcentra så det är välplanerade tripper dit som inte kan tillåtas omkullkastas av att hon inte vill/orkar gå själv. Vi köpte en begagnad easy walker duo och är supernöjda.

MikaelaS_
2017-11-23 20:51
#5

Har visserligen tätare mellan mina två äldsta men vi köpte syskonvagn och den är minst sagt välanvänd. Killarna är två och tre nu och vagnen används fortfarande ofta. Går vi i butiker har jag alltid den med, killarna rymmer åt varsitt håll annars och det funkar inte. Nu har vi fått en trea och vagnen kommer fortsätta användas en del anar jag :)

Sparven88
2017-11-23 22:21
#6

Först och främst vill jag bara säga att trots att jag inte svarat, så har jag läst alla era inlägg och Tack för svaren! Jag känner det som att jag kommer bli väldigt låst utan en syskonvagn. Bara som en sån enkel sak som att gå ut och gå (bort alla mammakilon…) känns krånglig med en enkelvagn och två barn. En ståbräda känns inte helt optimalt, då jag skulle chansa på att sonen inte står still, ller orkar stå så värst länge. Hmm, jag vilö ha en syskonvagn, frågan är bara hur jag ska kunna övertala min sambo… 🤔

Annons:
[Nalaa]
2017-11-24 13:23
#7

Vår lilla kille är två och en halv månad nu och stora tjejen är 20 månader gammal. Donkeyn använd flera gånger dagligen, även ståbrädan till den ibland:-) Jag går till och från dagis (för det mesta) och sen går jag med hundarna också så vagnen använd flitigt:-)

Upp till toppen
Annons: