Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1965 ggr
Horrorpops
11/7/17, 8:53 PM

6 månaders som VÄGRAR flaska!!

Min son är 6 månader och har helammat tills nu när han börjat få smakisar. Jag skulle gärna kunna ge han en flaska ersättning eller utpumpad mjölk då och då, speciellt kvällstid då han vaknar 4-6 ggr på natten och vill äta. Han har också gått upp lite dåligt i vikt de senaste två månaderna. Men hur fasiken får jag han att ta flaskan?? Han kan ta den i munnen och tugga på den, men han spottar ut allt! Alla tips är välkomna :p Tack!

Lillan (#506006) på Furry-Paws.com
Strong Beauties Kennel

Annons:
Fien
11/7/17, 9:09 PM
#1

Vänta tills han är hungrig och låt pappan ge flaskan? Du luktar ju mjölk….

OlgaMaria
11/8/17, 11:33 AM
#2

Ni kanske kan börja öva med en pipmugg istället. Var bara noga med att drycken inte är för varm!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
11/8/17, 11:34 AM
#3

Ni kan också börja ge gröt. Man kan göra den på ersättning om man vill, och lite lös. Kan vara lättare att äta än att dricka.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

coolawhippets
11/8/17, 12:00 PM
#4

Jag började ge ersättning när min pojke var 4 månader och upplevde samma problem som dig. Sen kom det en dag då jag bara provade att sjunga till honom samtidigt, vilket han tydligen verkligen uppskattade. Han flinade många gånger men åt även maten med god aptit, så länge jag sjöng det vill säga. 😃Efter ett tag blev han van och jag behöver inte sjunga mer när han äter. 

Så en grej som du kanske kan prova? Kanske inte funkar alla barn, men det vet man inte tills man provat. 🙂

minasidor.weebly.com (En sida om serier)

Horrorpops
11/14/17, 12:36 AM
#5

Han gillar inte gröt heller, men jag ska testa att distrahera honom på nått sätt. Eller så får pappa försöka få han att ta flaskan.

Lillan (#506006) på Furry-Paws.com
Strong Beauties Kennel

mollyt
11/14/17, 5:47 PM
#6

Prova olika flaskor har jah också hört, barn gillar olika. Min dotter tog aldrig nappflaska (trotts att vivtestade olika) men sen kunde hon acceptera pipmugg lite grann men gick snabbt över till att dricka ur vanligt dricksglas

Annons:
Upp till toppen
Annons: