Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 1013 ggr
[Thiah]
10/31/17, 12:01 PM

Egna "våtservetter"

Jag har nu köpt ett paket små handdukar från ikea som jag tänkte ha som nån sorts våtservetter till lillfisen. Men hur har ni andra gjort. Bara haft vatten eller tillsatt någon olja? Tänkte nog mest använda dem hemma och inte för att torka bajsrumpor utan precis allt annat. Tips? :)

Annons:
Surpan
10/31/17, 1:58 PM
#1

Sprayflaska med vatten och rapsolja kanske? Skaka och spraya på handduken.

/Surpan

Alexzandra630
10/31/17, 2:32 PM
#2

Har köpt vanliga papperstvättlappar och sen har jag en skål med vatten och lite olja i vid skötbordet. Doppar tvättlappen och värmer den lite i vattnet när jag byter på barnet. Ikeas tvättlappar använder jag som handduk. I skötväskan har jag en liten pet-flaska med vatten med oss.

[Thiah]
10/31/17, 3:02 PM
#3

Jag köpte de här ikea lapparna för att också ha dem o tygblöjorna vi ska pröva att använda när liten blir någon månad. Så innan dess kan de agera tvättlappar. Är vi ute nånstans där jag inte kan tvätta med vatten från kranen får jag se hur jag gör.

Sarah
10/31/17, 6:40 PM
#4

Vi klippte sönder ett gammalt lakan i lagom bitar och doppade i vatten och rapsolja. Bästa vi haft under blöjan. Aldrig röd eller torr. Nu är vi latare då måste vi smörja efter byten istället.

fluffis
11/2/17, 12:47 PM
#5

Bara vatten har vi haft till både (Ikeas) frottétvättlappar och (Icas) papperstvättlappar. Varmvatten :)

Har mest använt torra Ikeafrottétvättlappar till att torka kräk och dregel med. Innan den riktiga maten har kommit igång.

mollyt
11/7/17, 9:07 AM
#6

Vi använder också sådana små handdukar (stjärtlappar som min mamma kallar dem), vi använder dem både till att tvätta händerna/ansiktet med efter måltider och att torka bajsrumpor (19månader). Eller ja, de används till allt möjligt, haha! Vi använder bara ljummet vatten, smörjer inte med något annat som olja eller så.

Annons:
mollyt
11/7/17, 9:08 AM
#7

PS: Om vi varit iväg så har jag haft en glasburk med mig med vatten, så att jag kan använda uppblötta handdukar även när vi är på språng.

Upp till toppen
Annons: