Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 1134 ggr
[postmortum91]
2017-10-28 12:53

Mykoplasma?

Jag hade nyss lunginflammation som kom från mykoplasmabakterie. Jag är ju inte helt bra än men kanske varit någorlunda frisk i 5 dagar. Min dotter Clara blev förkyld för ca 2 veckor sen, hon hade feber 1 dag, sen har hon varit snorig. Snorigheten upplever jag inte har gått över direkt och nu sen 2 dagar tillbaka har hon börjat hosta en del och nyss hade hon 38,7 i temp. Finns det risk att hon har lunginflammation? Hon verkar inte jättehängig utan leker och busar som vanligt. Hon är 1 år och 8 månader

Annons:
Fien
2017-10-28 14:17
#1

Ha koll på hostan och om hon blir rosslig/tung andning. Vår tjej fick lunginflammation när hon var dryga året och det var framförallt för att hon lät så tung i andningen och att allmäntillståndet var påverkat som vi gick till läkaren med henne.

[postmortum91]
2017-10-28 15:02
#2

Ok. Hon andas som vanligt än iaf och är pigg som vanligt men ska hålla koll. Hur sjuk blev ditt barn Då?

Fien
2017-10-28 22:47
#3

Hon hade varit sjuk länge… feber i flera omgångar och så en riktigt jobbig hosta… vi kom dock till läkaren innan det hunnit bli riktigt illa så hon återhämtade sig ändå snabbt efter att vi fått penicillin. Lunginflammation kan hu dock orsakas av annat än bakterier… Håller tummarna att ni klarar er.

Maria
2017-10-29 07:33
#4

Hittade denna gamla tråd på Hälsa och jag minns att jag inte var så rosslig  så jag hade hållit koll på dottern med tanke på din infektion.

https://halsa.ifokus.se/discussions/4eb7bdad88f47210110186be-mycoplasma-okar

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: