Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 957 ggr
Djurälskaren87
10/23/17, 7:18 PM

Samsovning

Fler som samsover? Jag och min 10 veckors samsover och gjort från start. Finns inget mysigare då vi båda sover bäst så och perfekt när man liggammar

Annons:
Ria74
10/23/17, 8:36 PM
#1

Vi har samsovit sen start :) dottern är 4 år nu.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Alexzandra630
10/23/17, 11:37 PM
#2

Samsover delvis. Han får sova första halvan i sin säng. Får så ont i kroppen när vi samsover eftersom jag ligger blick stilla.

oh-la
10/23/17, 11:56 PM
#3

Vi samsov från 3 veckors ålder, och gör fortfarande det, vid 13 månader, delar av natten. Älskade att samsova, funkade så bra med att liggamma och kändes mest rätt :)

[Nalaa]
10/24/17, 12:21 PM
#4

Ja, det är verkligen det mysigaste som finns! Dock vill jag inte riskera att jag råkar lägga täcket över hans ansikte, så jag somnar inte ordentligt när jag har honom intill mig. Jag liggammar på nätterna men sen lägger jag över honom i spjälsängen som står precis intill vår säng. Jag behöver inte resa mig för att ge honom nappen eller titta till honom. Men visst är det allra mysigast att ha honom precis intill sig:-)

Sarah
10/24/17, 1:14 PM
#5

Yes, gjort sen hon föddes. Är 2 år och 3 månader nu. TIlls för en månad sedan ungefär har hon sovit mer eller mindre i min armhåla, nu vill hon ha lite mer space.

Fien
10/24/17, 1:28 PM
#6

Sov med min första tjej så länge hon ammade på natten, dvs till hon var 9 månader. Därefter har hon sovit hela nätter i egen säng (snart 3 år). Nu sover jag med vår fyramånaders. Har dock precis börjat lägga henne i spjälsängen bredvid min säng fram till nattens första Amning. Därefter sover vi tillsammans, planerar att göra det så länge jag ammar och hon inte trillar ur sängen..:/

Annons:
MikaelaS_
10/25/17, 1:22 PM
#7

Ja, samsover med båda barnen och har gjort från start. Nu är de tre och två, och äldsta har börjat sova enstaka nätter i sin egen säng. Tvååringen somnar ibland i egen säng men vaknar och vill bli hämtat efter några timmar. Snart kommer trean och honom kommer jag förhoppningsvis också liggamma första året. Har inte ens brytt mig om att fixa spjälsängen denna gång. Trots två barn har den sovits i kanske fyra gånger totalt.

soundtrack
10/25/17, 9:35 PM
#8

Samsovit med bägge barnen sen första natten på BB. Storasyster på 3 år började sova i egen säng vid 1 år, sen dess har hon ibland sovit hela natten där, ibland kommit in till oss under natten och ibland somnar hon i vår säng från början. Blir nog nått åt det hållet för lillasyster nu 6 mån också. Just nu är storasyster inne i nån period där hon inte alls vill sova i sin säng så nu sover båda hos oss hela nätterna.

mollyt
10/26/17, 12:20 PM
#9

Jajemen! Vi samsover, hon är 19 månader. Skulle inte vilja sluta ❤️

Lakritsstjärna
10/28/17, 7:51 PM
#10

Gjorde jag med mina barn också. Enda sättet att få dem att sova och därmed själv få lite sömn.

Upp till toppen
Annons: