Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 2204 ggr
tlover
9/6/17, 10:01 AM

Bra familjekalender?

Då dottern har börjat få aktiviteter som behöver planeras med resten av familjen så börjar vi behöva en familjekalender.

Finns det något bra som faktiskt har plats att skriva, gärna snarare per vecka än per månad då jag har världens hemskaste handstil så jag behöver plats för at det ska kunna tolkas.

Gärna med "att göra lista" också alternativt 4-5 kolumner (så en kolumn kan användas till att göra lista)

l'm back

Annons:
jackiejohn
9/6/17, 12:26 PM
soundtrack
9/6/17, 12:35 PM
#2

Tack för tipset! Den ska jag införskaffa till nästa år :)

tlover
9/6/17, 1:02 PM
#3

#1 Fast det är väl en månad per blad? (dvs liten plats att skriva på per dag)

l'm back

jackiejohn
9/6/17, 3:04 PM
#4

3# Ja, det är sex kolumner per månad. Veckoplanerare har jag bara sett i sån där vad det nu heter? En tavla du skriver på med en speciellt tusch? Och sedan suddar ut inför nästa vecka :)

tlover
9/6/17, 6:28 PM
#6

#5 Det kanske skulle funka, familjekalender kanske det inte kallas om det inte är över en hel månad

#4 Det blir förmodligen ändå inte stort nog för mig att skriva då jag måste skriva ganska stort för att min handstil ska kunna läsas (alltså ang den familjekalendern som det länkades till tidigare)

l'm back

Annons:
mollyt
9/6/17, 7:50 PM
#7

På personligalmanacka kan du designa din egen familjekalender, det har vi gjort! Suveränt!

Isalel
9/7/17, 10:00 PM
#8

Vi kör också på personligalmanacka.se! Har en väggkalender som är snygg och anpassad helt efter våra behov :) Man väljer själv hur många kolumner man behöver ha och man kan skriva namn för vardera kolumn (tror man kan lägga till bild också?) Lite dyrare än de man köper på bokhandeln men jag tycker det är värt det :) Man kan också lägga in personliga datum som födelsedagar å så, då blir det förtryckt i almanackan och mycket svårt att missa 😀

Grace2009
9/19/17, 8:39 AM
#9

http://blankettbanken.se/filer/veckoalmanacka-uppslag-18.pdf Denna kanske kan fungera? tänker att du kan göra egna kolumner. Annars är du händig kanske du kan rita upp något eget i till exempel excel och skriva ut?

tlover
9/19/17, 8:47 AM
#10

#9 Skrivaren är sönder annars hade jag nog gjort det från början

l'm back

Grace2009
9/19/17, 8:50 AM
#11

#10 Synd! 😕 Ingen möjlighet att skriva ut på ett bibliotek kanske? Kan man det fortfarande ens? Minns det gick förr.

tlover
9/19/17, 8:54 AM
#12

#11 Går går det men det är omständigt, det kostar ju också 3:- styck så ska man ha ett helt år blir det billigare att köpa färdigt

l'm back

Upp till toppen
Annons: