Annons:
Etikett05-barn-6-12-år
Läst 1874 ggr
Jonnis543
9/4/17, 4:28 PM

Galonkläder

Ni som har använt galonställ med hängselbyxor till era, vid vilken ålder har ni slutat med det och gått över till mer vanliga regnkläder?

Annons:
[Thiah]
9/4/17, 6:11 PM
#1

Säkert vid skolåldern byter vi. Helst har jag hängselbyxor på förskolan om inte sonen skulle börja vägra.

MikaelaS_
9/5/17, 1:19 PM
#2

Vi bytte från galon till skalplagg nu, han inviger dem idag till och med. 3,5 år är han. Bytte mest för att jag är nyfiken på skalkläder och om de är bra. Men har fortfarande hängslebyxor, det kommer jag nog köpa tills de börjar protestera.

[Thiah]
9/5/17, 4:44 PM
#3

#2 är det pop skalplagg? Många skalplagg håller duggregn och fuktig mark riktigt bra men inte hoppande i pölar eller ösregn. :)

MikaelaS_
9/5/17, 10:40 PM
#4

Nej, från kuling :) Är grymt imponerad av märket sedan innan nämligen så har nog ganska höga förväntningar på även dessa. Ska spöregna hela veckan här så de lär verkligen få jobba hårt direkt. Idag hade han vart torr i alla fall, så bra starr :)

[Thiah]
9/6/17, 7:06 AM
#5

#4 meddela hur det går. Skulle hellre ha skalkläder än regnkläder. Dom är oftast snyggare om inte annat…haha

soundtrack
9/6/17, 8:36 AM
#6

Vi kombinerar skal med galon. Skal om det bara är fuktigt eller duggar, galon när det regnar rejält och finns djupa vattenpölar att bada i. Om inte annat för att galon är lättare att rengöra :P

Annons:
MikaelaS_
9/6/17, 8:56 AM
#7

#5 Absolut, uppföljning kommer :) Vattenpelare 10000 på dessa från kuling så de borde hålla tätt, är väl mer som spelar in men det låter bra :) Lite ot men ändå inte: David har en fodrad galonoverall från kuling och den är grymt bra, rekommenderar verkligen om man har lite mindre barn :)

[Thiah]
9/6/17, 11:37 AM
#8

#7 jag ska lägga det bakom örat åt oddvar. Han kommer vara så liten sin första vår på dagis att han behöver bra men smidiga kläder.

MikaelaS_
9/6/17, 12:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Såhär ser den ut :)

Upp till toppen
Annons: