Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1094 ggr
[westerlind]
7/23/17, 9:05 PM

Tänder

Hej!

Jag har en dotter som är nyss fyllda 6 månader. Vid 4 månader fick hon sina första tänder (de två nedre framtänderna), för ett par veckor sedan kom nästa tand, även där nere, kort därefter en till där nere. Nu är nästa tand på väg, denna gång i överkäken, men det är inte framtanden, utan den som sitter bredvid (ser det ut som). Borde jag oroa mig att de kommer i "fel" ordning, som jag förstått det? Borde jag kontakta tandläkare? Sist vi var på BVC sa de bara "oj, det var tidigt", då hade inte den femte tanden dykt upp…

Annons:
teezan
7/23/17, 11:06 PM
#1

Nu är jag absolut ingen expert och har inte erfarenhet av detta, men jag gissar att det är i sin ordning att de inte "följer mallen". Tror inte att det har någon betydelse, utan mer att det är vanligast att de tittar fram i en viss ordning, och att man därför tagit fram en "mall" på när man kan förvänta sig att tänderna kommer, men att det är precis lika normalt att det blir som i ditt fall :)

hanna-jo85
7/24/17, 7:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Inget att oroa sig för alls 😊 Dessa tänder kom först på min dotter. Samma tänder kom även först på mig.

[Thiah]
7/24/17, 8:19 AM
#3

#2 är det så om man inte bestämt sig för att om man ska bli vampyr eller inte? ;) (var bara tvungen att dra ett dåligt skämt)

hanna-jo85
7/24/17, 8:22 AM
#4

#3 Haha :)

[westerlind]
7/24/17, 10:16 AM
#5

Tack för svar! Hon blir ingen vampyr i alla fall, haha

Destany
7/24/17, 2:23 PM
#6

#2 haha de tänderna fick dottern oxå.först kallade henne lilla vampyren. Hon har nog inte följt tandordningen alls. Hon har 12 tänder nu när hon är 1 o de har kommit här o där

Annons:
Upp till toppen
Annons: