Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 891 ggr
teezan
6/5/17, 8:26 AM

Andas inte- inbillar jag mig?

Jag samsover med dottern på 1 år & 8 månader och vid tre tillfällen det senaste året har jag vaknat till och upplevt det som att hon inte andas och fått "skaka liv" i henne, i panik. Jag har skrikit på sambon samtidigt. Efteråt är jag alltid lite chockad men lättad och undrar om det inte varit så att jag bara var förvirrad eftersom jag inte varit helt vaken, och att dottern bara sovit väldigt djupt. Men då undrar jag varför jag får såna "anfall" bara sådär. Vad jag minns har jag nog inte drömt något särskilt vid de tillfällena. Jag har även vaknat lite panikslagen av känslan att "nu dör jag" och hjärtat har slått väldigt hårt. Väldigt obehagligt. Jag har varit stressad en tid då vardagen med hunden inte har funkat hos oss (men nu har han flyttat till jourhem, men då oroar jag mig över om han kommer hitta ett bra hem) och mått väldigt dåligt över det. Sedan har jag haft en del oro över saker överlag i och med flytt och lite ekonomi som strulat de senaste månaderna. Vi reser till USA om några veckor till exempel, new york, och jag är rädd att något kommer hända. Jag vet inte om detta beror på nån inre stress, troligtvis är det så, men kan inte släppa känslan att mitt barn inte andas. Någon som känner igen det jag beskrivit?

Annons:
Niklas
6/5/17, 8:41 AM
#1

Jag tycker att du ska gå till vårdcentralen och berätta så kan de kolla att du är som du ska.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

tlover
6/5/17, 8:44 AM
#2

Ibland så verkar det som om dottern inte andas först ibland på natten. då brukar jag kolla med att hålla en hand lite framför näsan el liknande. För mig har det då alltid visat sig att hon andats. Är det så eller kollar du med tex handen lite framför näsan eller liknande och du inte märker något?

l'm back

teezan
6/5/17, 11:39 AM
#3

#1 Kanske, ska se om det inte blir bättre när livet ordnar upp sig (vilket det börjar göra). Jag har hela tiden tänkt att det är psykiskt med tanke på oron och stressen , men kanske är bra att utesluta så det inte är något fysiskt. #2 tror jag bara har känt på bröstkorgen och sen "slitit upp henne". Senast det hände var inatt och då minns jag att jag upplevde att hon gjorde ett konstigt ljud, som att hon hade svårt att andas och jag reagerade liksom instinktivt, men troligen bara "harklade" hon sig och jag var yrvaken och uppfattade det fel. Har hänt tidigare att jag vaknat med ett ryck och sett saker fel, typ att hunden legat på ett onaturligt ställe, innan jag vaknat till. Om det händer igen ska jag försöka minnas att känna framför näsan, känns som jag inte handlar "klart" i dessa lägen.

Intehärutandär
6/6/17, 12:46 AM
#4

Sätt på henne ett andningslarm och om Ni samsover - så ha henne alltid i en kokong. Spädbarn kan glömma att andas.

Upp till toppen
Annons: