Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 518 ggr
ilenna90
5/13/17, 4:48 PM

ryggsäck till barn

hej, ni kanske är några som kan hjälpa mig här. jag ska köpa en present till en liten kille som fyller 1 i sommar. och på hans önskelista står en ´barnryggsäck med motiv´, som jag gärna vill köpa. men jag har inte någon riktig koll på vad det kan tänkas menas vara för storlek? kan en ettåring ha på sig en ryggsäck själv? så att den ska vara jätteliten? eller brukar man som förälder till en 1åring snarare bära ryggsäcken åt barnet så att den kan vara lite större i alla fall? och att den mest är till för att packa i saker i? (vi ska på en gemensam utomlandsresa i sommar så jag gissar på att dom vill ha med den på flyget.) 
jag har sett en väldigt söt från märket pick&pack, men är som sagt osäker på ifall den räknas som för stor isåfall? 34x25 är väskan. (alternativt en annan från samma märke som är 31x25)

Annons:
[Thiah]
5/13/17, 4:54 PM
#1

Joel var sin egen väska ganska tidigt men den behöver vara ganska liten. Jag hade köpt den mindre storleken först så barnet inte drunknar i den. :)

ilenna90
5/13/17, 5:07 PM
#2

okej! :) så du tror att 31x25-väskan skulle kunna vara en okej storlek? (förstår att det nog kan vara väldigt individuellt beroende på vilket barn, men eftersom jag inte har barn själv är det bra att ha -något- att gå på haha :))

[Thiah]
5/13/17, 5:30 PM
#3

Jag är tyvärr värdelös med mått så siffrorna säger mig ingenting. Men jag skulle köpa den om han önskar en ryggsäck. Lite förstort gör ju inget :)

ilenna90
5/13/17, 5:33 PM
#4

Haha ja jag är likadan :) men tack för hjälpen! Den går ju alltid att växa i längre fram annars :)

[Thiah]
5/13/17, 5:38 PM
#5

Absolut. Min son vandrade runt med sin trots att den var lite stor. Stolt som en tupp :D

ilenna90
5/13/17, 5:40 PM
#6

vad sött haha :D

Annons:
Sarah
5/13/17, 7:05 PM
#7

Vi har två st pyttesmå. Den ena är konken för barn, kanske du kan kolla måtten för den passar bra. Är så gulligt! Sen köpte vi en i form av en uggla, från en "hippiebutik". Lite mindre och lite sötare :)

[Thiah]
5/13/17, 8:35 PM
#8

#7 Konken för de små är jättefina.

Lilolizeit
5/14/17, 4:26 PM
#9

vår son har också den minsta kånken och fick den faktiskt när han fyllde ett år, har använts mycket. Vill man ha ett lite billigare alternativ så brukar Lindex ha små söta ryggsäckar också, vi har en gul med Mumin-motiv, som är lite mindre än kånken. Tror dom brukar ha samma modell men ändrar motiv lite då och då, så vad det är nu vet jag inte..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

ilenna90
5/14/17, 7:26 PM
#10

tack för era svar =) jag köpte en ryggsäck idag som jag hoppas blir bra!

Upp till toppen
Annons: