Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 598 ggr
sunflower185
2017-04-01 12:52

Vilken typ av schampo?

Vilket hårschampo använder ni till era små? Vår tjej är 1,5 år och jag använder ännu schampo ämnat för spädbarn åt henne (alltså oparfymerat), inget balsam har jag använt ännu. Hon börjar få rätt långt hår så det känns som att det behöver vara något "mer" nu, vad använder ni?

Annons:
[Thiah]
2017-04-01 12:53
#1

Jag använder bara balsam till Joels hår. Sen använder han ibland tvål(vill dofta som oss) men oftast bara vatten. Och sen kokosolja

MikaelaS_
2017-04-01 21:38
#2

jag gillar urtekrams produkter, annars tvättar vi mest med kokosolja :)

jackiejohn
2017-04-01 21:59
#3

Stora tösen har extrema korvskruvar men även långt och tjockt, så hon har samma som mig märket heter Lanza både schampoo och balsam samt en fuktgivande olja efteråt använder hon (vi) doftar svagt av kokos. Jag har valt produkter utefter hennes hårtyp och hon har fått samma som mig. Använder jag babyprodukter/bara babyolja på henne får hon bara ett stort krulligt frizz som är omöjligt att reda ut utan tårar.. Min dotter är 2,5år :) Så vad har din dotter för hårtyp? Välj produkter efter det och gärna (tycker jag) så rena produkter som går.

tlover
2017-04-02 18:08
#4

Vi använder bara vatten på dottern (och jag använder själv bara vatten). Det känns onödigt att göra hennes hårbotten beroende av schampo från start.

l'm back

JossanH
2017-04-03 15:03
#5

Vi tvättar endast håret med en oljebaserad ekologisk tvål på barnen (blir 3 och 5 år i sommar) om de varit i simhallen. Annars tvättar vi det i stort sett inte alls. Ibland går det 3 veckor mellan tvättarna och oftast tar vi bara lite i längderna då. Jag tvättar själv håret med bikarbonat och Surskölj typ var 7-14 dag så ser ingen anledning till att tvätta deras hår mer än mitt eget ☺️

Sajtvärd på Iller.ifokus

mollyt
2017-04-03 20:59
#6

Vi tvättar vår ettåring med vatten, enstaka gång har jag använt ekologiskt balsam. Inget schampoo eller tvål.

Annons:
OlgaMaria
2017-04-04 13:15
#7

Schampoo är ju totalt onödigt till de små. Det räcker fint med vatten. Blir de långhåriga kan man ha balsam i längderna.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

tlover
2017-04-04 13:17
#8

#7 Eller för oss stora 😎 Iallafall vissa av oss (beror ju på hur ens hår är)

l'm back

jackiejohn
2017-04-04 16:29
#9

#7 Fast så kan man inte riktigt säga, på en del barn (och vuxna för den delen..) räcker det säkert alldeles utmärkt men skulle jag göra så på mitt hår eller min äldsta dotters hår så skulle jag lika gärna kunna snagga av det. Min dotter har "värre" hår än mig och utan ordentliga fuktgivande produkter skulle hennes hår se ut som en krulligt skatbo korsat med svinto. Jag "kan" inte borsta hennes hår när det är torrt för det blir sju resor värre med tovor och frizz då. Och tro mig jag har testat det mesta allt från bara vatten till oljor till lite balsam i längderna men tjaa…nä! Nu sen drygt 1 år tillbaka har jag hittat produkter som gör att hennes hår går att hantera och vi slipper tårar men då innefattar det schampo, balsam och en fuktgivande spray. Men det är skillnad på rakt tunt hår och tjockt hår med otroliga korkskruvar.

Upp till toppen
Annons: