01 - Allmänt om barn

Vilken typ av schampo?

2017-04-01 12:52 #0 av: sunflower185

Vilket hårschampo använder ni till era små? Vår tjej är 1,5 år och jag använder ännu schampo ämnat för spädbarn åt henne (alltså oparfymerat), inget balsam har jag använt ännu. Hon börjar få rätt långt hår så det känns som att det behöver vara något "mer" nu, vad använder ni?

Anmäl
2017-04-01 12:53 #1 av: Thiah

Jag använder bara balsam till Joels hår. Sen använder han ibland tvål(vill dofta som oss) men oftast bara vatten.
Och sen kokosolja

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. /Nalle Puh

Anmäl
2017-04-01 21:38 #2 av: MikaelaS_

jag gillar urtekrams produkter, annars tvättar vi mest med kokosolja :)

Anmäl
2017-04-01 21:59 #3 av: jackiejohn

Stora tösen har extrema korvskruvar men även långt och tjockt, så hon har samma som mig märket heter Lanza både schampoo och balsam samt en fuktgivande olja efteråt använder hon (vi) doftar svagt av kokos.
Jag har valt produkter utefter hennes hårtyp och hon har fått samma som mig. Använder jag babyprodukter/bara babyolja på henne får hon bara ett stort krulligt frizz som är omöjligt att reda ut utan tårar..
Min dotter är 2,5år :)

Så vad har din dotter för hårtyp? Välj produkter efter det och gärna (tycker jag) så rena produkter som går.

Anmäl
2017-04-02 18:08 #4 av: tlover

Vi använder bara vatten på dottern (och jag använder själv bara vatten).

Det känns onödigt att göra hennes hårbotten beroende av schampo från start.

Vad vill du läsa om nästa månad? Rösta!

Anmäl
2017-04-03 15:03 #5 av: JossanH

Vi tvättar endast håret med en oljebaserad ekologisk tvål på barnen (blir 3 och 5 år i sommar) om de varit i simhallen. Annars tvättar vi det i stort sett inte alls. Ibland går det 3 veckor mellan tvättarna och oftast tar vi bara lite i längderna då.
Jag tvättar själv håret med bikarbonat och Surskölj typ var 7-14 dag så ser ingen anledning till att tvätta deras hår mer än mitt eget ☺️

Sajtvärd på Iller.ifokus
Anmäl
2017-04-03 20:59 #6 av: mollyt

Vi tvättar vår ettåring med vatten, enstaka gång har jag använt ekologiskt balsam. Inget schampoo eller tvål.

Anmäl
2017-04-04 13:15 #7 av: OlgaMaria

Schampoo är ju totalt onödigt till de små. Det räcker fint med vatten. Blir de långhåriga kan man ha balsam i längderna. 

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl
2017-04-04 13:17 #8 av: tlover

#7 Eller för oss stora Cool Iallafall vissa av oss (beror ju på hur ens hår är)

Vad vill du läsa om nästa månad? Rösta!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.