Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1091 ggr
[Thiah]
1/27/17, 1:33 PM

Billiga barnpyssel.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag gjorde jag och Joel två presenter. Jag köpte ramarna på loppis för 10kr tillsammans. Sen hade vi redan färg hemma + papper(köper alltid pyssel saker när det är billigt). Så vi tryckte först en hand på glaset, sen på ett papper. Sen sandpapprade vi ramarna och målade dem. Och vips, två fina presenter. (Sonen valde färgerna + vem som skulle få vilken ram osv…).

Annons:
[Thiah]
1/27/17, 1:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Denna blev min favorit… Guldet på ramen skulle vara ett hjärta men jag misslyckades så smetade ut färgen istället. Någon annan som har billiga pyssel/present idéer?

[Thiah]
2/2/17, 1:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Idag rev vi lite tidningspapper och limmade ett hjärta. Ska bli en alla hjärtans dag tavla åt gammel Mommo. Mycket av mina pysselsaker är köpta på rea eller på second hand. Köpte ett paket glitter stenar för 9kr idag på second hand. Då blir pyssel billigt men fint.

[Thiah]
2/3/17, 7:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Sådana här har kollegan gjort på förskolan. Knapparna är gamla som vi samlat ihop. Finns 4 liknande med olika färger.

[Thiah]
2/4/17, 5:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

Idag har vi gjort lycktor/krukor av gamla glasburkar :)

[Nalaa]
2/8/17, 1:32 PM
#5

Jag kan rekommendera att spara barnmatsburkar, diska bort etiketten och spraya locket vitt, svart, blått, lila eller varför inte glittrigt! Sedan kan man knyta snören runt eller slå om ett papper eller frosta burken - perfekt till kritor, öronhängen, te, nålar, godis…

[Thiah]
4/29/17, 6:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Joel och jag gjorde en fantasi Muminvärld idag. Behövde lite vår i snöstormen. Använde gamla pet flaskor för att trycka blommor. :)

Annons:
mollyt
4/30/17, 8:25 AM
#7

Jättekul med inspiration! Vår tjej är lite för liten för pyssel ännu (1år) så nu kikar jag bara runt. Såg på youtube tror jag en mamma som hällde färg och glitter iben plastpåse och tejpade upp påsen platt på fönstret så fick barnen trycka och kleta/rita på påsen mot fönstret. Sen kunde hon vara ta bort den när de var klara. Inget bestående pyssel men underhållande!

[Thiah]
4/30/17, 9:11 AM
#8

#7 finns mycket man kan göra med en 1 åring om man vill :) Ätbar fingerfärg t.ex. brukar vara väldigt uppskattat.

Pontiac57
4/30/17, 2:05 PM
#9

#7 så har dom på grabbens dagis och det är mycket uppskattat :)

mollyt
4/30/17, 7:21 PM
#10

Åh tack för tipset, det ska jag kolla upp!

[Thiah]
4/30/17, 7:27 PM
#11

#10 du kan göra själv av tex fil och bär, eller bara bär. Jag rekommenderar att man är i badrummet när de är små. Nakenfisar i ett våtrum är lätta att skölja av sen.

mollyt
5/5/17, 8:46 PM
#12

#11 hahaha ååh ja, här har vi länge kladdat med björnbär efter att hon är mätt - då är det perfekt att låta henne leka naken och sedan bara vips in och leka vidare i badrummet (lätt att spola av sen!) 🤪

Upp till toppen
Annons: