Annons:
Etikett09-familjehem
Läst 1677 ggr
[postmortum91]
2017-01-08 23:20

Vill inte jobba

Jag vet att jag måste men jag vill inte jobba. Det beror inte på mitt jobb, utan på att jag fått barn. Jag tycker jag förlorar så mycket tid med dottern. Jag jobbar fler timmar än vad jag träffar dottern. Jag lever för att jobba. Innan jag fick barn spelade det mig ingen större roll, men jag sörjer tiden jag förlorar. Ju mer jag tänker på det, desto sämre mår jag. Tiden får jag aldrig tillbaka. Hon är bara liten en gång i livet. Men vad har man för val? :( Jag gick ut på jobb för tidigt, när dottern var 8 månader. Det kanske har gjort allt värre. Idag drog hon upp tröjan och sökte efter bröstet, fast jag har inte ammat på 1,5 månad. Jag blev ledsen för jag ville inte ens sluta men blev tvungen när jag började jobba. En del mammor längtar ju ut till arbetslivet men jag sörjer varje stund jag förlorar, så jobbigt och så ångestladdat

Annons:
[postmortum91]
2017-01-08 23:21
#1

Inlägget råka hamna i fel kategori

Sarah
2017-01-09 10:28
#2

Tråkigt att du känner så :( Kan ni inte försöka styra över hennes dygnsrytm lite? Jag är oändligt tacksam att Elva är kvällspigg. Även om jag kommer hem sent så hinner jag få ganska många timmar med henne varje dag. Jag är visserligen en av dem som längtade till jobbet och jag började jobba när hon var 5 månader, men hade hon inte varit uppe på kvällarna hade det känts tungt.

Anonym
Anonym
2017-01-10 09:45
#3

Hej! Vad jobbigt att du känner så! Hoppas du kommer fram till någon lösning! Jag hade räknat med att vara hemma till vårt barn blir ett och ett halvt år och sedan börja på dagis men nu har jag blivit gravid igen och bebis nummer två kommer lagom till barn nummer ett är ett och ett halvt år. Så nu kommer jag vara hemma lika länge till med barn två. Jag menar inte att det är en lösning att skaffa ett barn till men om ni nu har tänkt skaffa småsyskon så vet du ju att den tiden ligger framför dig och att du kommer vara hemma en längre period igen. Kan du inte gå ner i tid annars? Ta ut fp på halvtid exempelvis?

JossanH
2017-01-11 22:04
#4

Kan du inte gå ner i tid? Det är ju som du säger; en tid som aldrig kommer igen. Jag har varit hemma i drygt 4 år med 2 barn och har jobbat 4månader nu men endast 30% och för mig är det verkligen det mesta jag vill jobba just nu. Inte mer. I maj kommer nästa barn så då blir jag hemma igen i minst 1,5 år och sedan kommer vi samköra sambons jobb med mina 30% så barnen kan vara hemma.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Ria74
2017-01-11 22:52
#5

Jag gick ner i tid på jobbet så det är ju en lösning om det funkar för er ekonomiskt. Just nu jobbar jag inte mer än 30% och det känns alldeles lagom eftersom jag då hinner umgås med dottern samtidigt som jag får lite av jobbiten med.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[postmortum91]
2017-01-12 00:11
#6

Jo jag och sambon pratade om det och han föreslog också att jag går ner i tid. Men först när han har fast

Annons:
mollyt
2017-01-13 21:41
#7

Jag lider med dig TS! Våra tjejer är ju jämngamla och vi har valt att bara leva på mannens deltidslön för att vara hemma länge. Jag ÄLSKAR att vara hemma, precis som du skriver så får jag ångest av att "missa tid" med henne. Nu kommer jag vara hemma ytterligare 8mån på heltid innan min man kommer börja ta över, jag har ångest över det redan nu…vet inte hur jag ska kunna förhålla mig till det.

Vår dotter är väldigt kvällstrött - somnar för kvällen redan kl 18. Om jag ska jobba heltid sedan kommer jag ju komma hem lagom till nattningen. Mardröm! 💔

Upp till toppen
Annons: