Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 589 ggr
hanna-jo85
2016-12-23 09:56

Rinnande öga

Min dotter på snart 7 månader fick öroninflammation för snart 1 månad sedan och fick då penicillin. I samband med öroninflammationen började även hennes ena öga rinna. Nu har ögat runnit sedan dess. Det är varken rött eller svullet eller verkar klia.. va borde jag göra? Är det vanligt att det rinner så länge?

Annons:
mollyt
2016-12-29 09:01
#1

Jag som jobbar på ögonsjukhus fick informationen om att vi inte tar in barn under 10månader för "rinnande öga" då tårkanalerna normalt är trånga och resulterar i rinnande ögon. Bra att ögat inte verkar rött eller irriterat! Jag skulle låta det vara ett tag till. 

Rinner ögat hela tiden eller mer när ni är utomhus?

fluffis
2016-12-29 12:37
#2

Här hemma är det jättevanligt med rinnande ögon och var. Vi torkar med blöt mjuk bomullsrondell varje dag och det gillas inte direkt :) Näsan rinner också. Just nu är det bara ena ögat som varit påverkat i minst flera veckor.

hanna-jo85
2016-12-29 15:36
#3

Ögat rinner nästan hela tiden.. Men mest är nog på morgonen. Tvättar det också med en bomullsrondell utifrån och in. Är egentligen inte så orolig. Men tycker att det har hålltider på länge nu. Men avvaktar så länge det inte verkar irriterat iaf så får jag fråga om det på nästa bvc besök 😊

Aristarcos
2017-01-03 21:00
#4

Min sons ögon varar sedan födseln varje dag mer eller mindre, de sa att det är för att täta ögonkanaler. Nu nästan 6 veckor gammal, så ser jag inte någon avmattning :( men.. han är inte heller röd i ögonen, så verkar inte vara någon inflammation heller hoppas det börjar avvta snart.

Upp till toppen
Annons: