Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 717 ggr
tlover
12/13/16, 8:13 PM

Lång biltur tips?

Vi ska hem över jul och det är ca 80 mil. Vad är era tips för att dottern på snart 2 år inte ska bli totalt uttråkad? Senast vi gjorde den här resan ville hon inte åka bil på en månad och det kommer bli mer bil sen (om än inte lika långt förrän vi ska tillbaka)

l'm back

Annons:
VildaVittra
12/13/16, 8:28 PM
#1

Ni tar med alla mina hundar och hon är lekledare bak i bilen? 😃

Jag skulle nog köra nattetid med en sådan liten, då lär hon ju sova en stor del av vägen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

OlgaMaria
12/13/16, 8:37 PM
#2

Nattetid brukar mina vänner köra som har den sträckan till familjen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

tlover
12/13/16, 8:56 PM
#3

#1 Dom får nog inte plats, vi ska blandannat ha med en skoterdyna.

Tyvärr kan vi inte köra nattetid då min man är den som har körkort och han får hjärtklappning av att vara uppe på natten (och han har redan åkt in på akuten eftersom han svimmat pga det flera gånger så det känns inte så säkert)

l'm back

Aleya
12/13/16, 9:21 PM
#4

Gillar hon att se film eller spela spel på typ paddan eller dylikt? Det kanske skulle funka som underhållning.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

tlover
12/13/16, 9:29 PM
#5

#4 Vi har ingen padda men jag har laddat hem barnkanalens app för just detta (även om hon mest bara kollar på mobilen när hon spelar spelen). Jag måste nog ha med min bärbara dator ifall jag måste jobba något så där kanske hon kan se nått

l'm back

Ria74
12/13/16, 9:53 PM
#6

Böcker, pussel, sjunga sånger,varvat med film på padda/mobiltelefon sen att stanna och pausa med lek på lekplatser eller i skogen. Vi kör 22 mil lite då och då, inte långt i jämförelse men det är det vi brukar syssla med under färden.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Sammet1
12/14/16, 11:34 AM
#7

Svensk popmusik är en höjdare här, Markoolio och Laleh är favoriter. Sonen hade ganska precis fyllt 1 när Loreen vann Eurovision med Euphoria, och jäklar vad han diggade loss i bilen till den. 😂

**Surface of Velvet
**Core of Steel

fridaas
12/14/16, 11:51 AM
#8

Vi har kört med film och spel på telefonen, böcker och leksaker när vi har kört långt (70mil). Och sen stannat regelbundet och lekt en stund, ätit glass osv. Har lekt hitta lekar i bilen med, som att de ska säga till när de ser en röd bil, en kossa, en lastbil osv

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

tlover
12/14/16, 11:54 AM
#9

Någon som vet något annat matställe än McDonalds som har tex bollhav och liknande som finns lite varstans (lunchtid blir antagligen i Sundsvall men man vet ju aldrig säkert). Både jag och min man skyr McDonalds som pesten men ett lite längre uppehåll med lek skulle nog uppskattas av dottern

l'm back

Aleya
12/14/16, 12:30 PM
#10

Burger King i övik kanske skulle funka. Men vet inte om dom har bollhav. Men dom har någon slags lek har jag för mig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

tlover
12/14/16, 12:37 PM
#11

Vi kommer att åka inlandsvägar från Sundsvall ungefär

l'm back

Aleya
12/14/16, 1:01 PM
#12

#11 då blev det svårare. Men spela musik och lek lekar i bilen. Min mamma berättade att hon och mormor försökte hålla mig vaken när vi åkte bil (bara 3 mil) genom att lura mig och säga: titta en älg. Men det failade alltid. 😂 somnade bara km från när vi var hemma. Men det var så jag hölls underhållen. 😊

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Amasone
12/14/16, 10:33 PM
#13

Sitta bredvid och läsa sagor om man inte själv blir åksjuk, ritbräda, ny leksak med knappar och ljud, magnetbok, magnetpussel, en liten mjuk väska som barnet själv kan öppna med olika småsaker i att undersöka och plocka i och ur.

Annons:
Upp till toppen
Annons: