Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 1154 ggr
tlover
2016-12-01 20:49

När bestämde ni er för att skaffa nästa barn?

När bestämde ni er för att skaffa nästa barn? Hur tänkte ni? Hur planerade ni?

Jag trodde i några dagar att jag kanske var gravid igen och jag måste erkänna att jag blev ledsen när det visade sig att det inte var så och jag börjar verkligen längta till barn nummer 2. På vissa sätt skulle det passa, på vissa inte.

Egentligen passar det väl aldrig perfekt så hur bestämde ni er?

l'm back

Annons:
PennyTrollet
2016-12-01 20:55
#1

Jag har 2 år och 9 månader mellan ettan och tvåan. Det tog flera månader innan det tog sig men vi började väl prata om nummer två när ettan var 1,5-2 år gammal.

Jag har 2 år och 2 månader mellan tvåan och trean. Där kom suget lite snabbare men hon blev till direkt så henne hann vi knappt längta efter.

Sindri
2016-12-01 21:01
#2

21 månader mellan 1an och 2an. Bestämde när 1an var ett år att det snart var dags att satsa. Samma kön, superlyckat! Bästa kompisar. Sen blev det uppehåll i fyra år och så nästa "kull" med 25 månader emellan. Också jättebra. Alla barnen väldigt goda vänner fast det är 8 år mellan 1an och 4an. Min största lycka i livet att höra allt de gör ihop och att se dem tillsammans!

soundtrack
2016-12-01 21:16
#3

Vi hade bestämt redan innan att vi ville ha 2 barn och att vi ville ha ca 2 år mellan dom för vi tyckte att det var ett lagom åldersspann helt enkelt. Så vi drog igång bebisverkstan när dottern var dryga året, vi hade inte ändrat oss gällande planeringen. Det gick precis som planerat, jag blev gravid med BF till dotterns 2års dag. Men det blev MA av det och sen ytterligare ett MF, men nu växer lillasyster i magen med BF i början av april och då kommer det bli 2 år och 8 månader mellan dom ungefär.

OlgaMaria
2016-12-02 10:51
#4

Vi har 4 år mellan 1an och 2an. Längtade enormt men vågade inte satsa först pga jag är sjuk, men till slut vann längtan över oron ;-)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

jackiejohn
2016-12-02 12:25
#5

Vi visste innan att vi villa ha barnen så tätt de gick och kände att 2 år är rätt lagom. Men då dottern var svårtillverkad så valde vi att aktivt börja försöka strax innan hon fyllde 1 år men sen tog vi paus rätt snart då jag sökte in på skola och körde på "säkra perioder" då blev jag ganska omgående gravid :p Så mellan våra kottar blir det ganska exakt 2år och 2månader emellan om bebis kommer tills den är beräknad :)

JossanH
2016-12-02 14:17
#6

23 månader mellan ettan och 2an. Kändes helt rätt tidsmässigt och dom är verkligen bästa vänner trots att de bara är 2 och 4 år gamla. 3an är planerad strax innan de blir 3 och 5 år gamla.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
[alladjurärvälkomna]
2016-12-21 18:43
#7

Mellan 1an och 2an 9år Mellan 2an och 3an 14mån Mellan 3an och 4an 3år Mellan 4an och 5an 4år Mellan 5an och 6an kommer det vara 12mån

Aristarcos
2016-12-21 18:57
#8

Ville ha barnen tätt- så vi har 2 år mellan 1&2an

samt 3 år mellan 2&3an

och en sladdis som det är 10 år mellan 3&4an

Lilolizeit
2016-12-23 11:51
#9

När sonen var runt 1år så började vi fundera på syskon, fick tillbaka mensen ganska snart där på så efter det började vi. Är gravid nu och om bäbisen vill stanna i magen tiden ut så blir det, 2 år mellan dom ganska exakt. Sa innan att jag önskade mellan 2-3år mellan dom, för att inte få för stort glapp..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

fridaas
2016-12-23 14:17
#10

Vi bestämde egentligen ingenting utan sa mer att det blir om det blir, dock åt jag ppiller i 8-9mån efter att första barnet kom, sen slutade jag för jag mådde bara dåligt av dem, eller jag märkte inte själv hur dåligt jag mådde förrän jag slutade med dem efter att sambon kallat mig självmordsbenäget hormonmonster.. När jag slutade sa vi att vi kör Vbrutet men skulle det bli något så blev det. Det skiljer 3år på barnen och nu blir det inga fler, sambon steriliserade sig när andra var 4månader

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Marvel-lous
2016-12-23 16:28
#11

Vi bestämde aldrig när utan har helt enkelt kört utan preventivmedel sen sonen föddes. Det tog lång tid innan jag blev gravid med honom och vi tänkte att det kunde ta tid igen och det tog ca 15 månader innan jag blev gravid den här gången. Sonen är nu strax över två år och lillasyster kommer vilken dag som helst. :)

Pontiac57
2016-12-24 00:13
#12

Vi har jämt sagt att vi vill ha barn tätt så dom kanske får roligare med varann. Jag fick nytt jobb när sonen va 7 månader så då bestämde vi att vi skulle vänta 1 år innan vi planera in ett syskon så vi skulle köra säkra perioder och avbrutet. Men vips visade det sig att jag blivit gravid iaf så om allt går vägen kommer det skilja 1 år och 8 månader och det känns ganska okej ändå

Destany
2016-12-24 06:45
#13

Vi bestämde väl när sambon fått jobb o så att det skulle vara roligt med ett barn till o det tog 3 månader sen blev jag gravid. Det skiljer 3 år exakt då båda e födda i juni

Annons:
Upp till toppen
Annons: