Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 747 ggr
densomundrar
2016-11-26 15:43

Storlekskoll kläder?

Ni med nyfödda, mindre barn… Hur håller ni koll på att dom inte växer ur kläderna innan ni hinner använda dom, alltså om man går efter storleken som står på lappen och inte för att dom hamnat längst in i garderoben :-P Hörde redan innan bebisen kom att det var ganska stor storleksskillad mellan olika klädesmärken och nu förstår jag precis vad som menades. Köpte inte så mycket kläder innan bebisen kom men har däremot fått en massa fint som jag gärna vill använda men i storlek 56 och uppåt, just nu har han storlek 50 där vissa bodys känns perfekta medans vissa är lite för små och en del är alldeles för stort. Icas bodys är text jätte stora på honom. Iom detta blir jag lite orolig att han kanske hinner växa ur sina fina kläder i 56 för att jag inte fattat att han kan ha dom, då dom kanske är av sorten som är små i storlekarna.. Kort och gått, hur håller ni koll på kläderna? Provar dom på bebis varje vecka? Dom växer ju så snabbt :-(

Annons:
oh-la
2016-11-26 16:06
#1

Jag provar en hel del :) nu har vi haft en liten kräkperiod så det går ett par bodys varje dag. Och är det inte kräk får vi bajsläckage. Fast igår gick jag igenom garderoben och plockade ner grejer i flyttlådor och insåg att vi hade plagg jag knappt ens reflekterat över!! Det går ju så fort! sedan kan man jämföra med plagg man vet passar. Jämför plaggen med ett som sitter bra så får du ett hum i alla fall :)

Lilolizeit
2016-11-26 16:06
#2

Jag brukar mäta mot de plaggen jag vet sitter bra.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

soundtrack
2016-11-26 17:28
#3

Gjorde som #2, måttade plaggen mot varandra och sorterade dom i högar utifrån det.

Niini
2016-11-26 19:15
#4

Här gjorde vi också som #2. Och ja, det kan skilja massor! Har haft Po.P bodyn i strl gigantisk 62 som använts samtidigt som 74:or..

densomundrar
2016-11-26 19:43
#5

Jo, har provat måtta. Tog en body som satt ganska slim och bra, måttade mot en dom jag trodde skulle sitta bra men lite slappt så jag tänkte att han skulle ha den idag, men den vart jätte pösig på :-o Jag tycker det är jättesvårt och vill ju gärna använda allt innan han vuxit ur kläderna :-/ Får helt enkelt knöla lite med honom och prova oftare efter jag måttat lite, hehe.

jackiejohn
2016-11-26 20:06
#6

Gjorde som #2 men ofta brydde jag mig inte nåt större ifall de var lite långa i grenen eller om jag fick vika ärmarna ett varv. Jag tycker inte om när kläderna sotter riktigt slimat på bebisen utan ser gärna att det sitter lite lösare.

Annons:
densomundrar
2016-11-26 20:11
#7

#6 nä, vill inte heller ja tight men vill ju gärna att han fyller ut bodys lite så att det inte blir en stor tygsäck på honom som han bara åker ikring i, haha. Ja, där är det oxå stor skillnad, grenen och hålet för benen!

Ria74
2016-11-29 11:57
#8

Jag sorterade kläderna i högar där jag hade små  i en och stora i en annan. Sen plockade jag fram dom med små när jag trodde att hon snart skulle kunna använda det.

I början fick jag kanske byta igen när jag testat eftersom dom var för stora, men på det viset glömde jag inte bort några kläder lika lätt.

Dock hann hon växa ur vissa plagg innan hon använde dom ändå. Vi fick mängder i storlek 68, alla här resonerade som så att i storlek 50-56 hade vi mycket vilket vi inte hade.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

densomundrar
2016-11-29 12:04
#9

#8 oh vad jag känner igen det där, nästan allt vi fått har varit i 62 eller 68, haha. Ska försöka sätta mig och gå igenom kläderna idag så jag får koll på dom.

Upp till toppen
Annons: