Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 735 ggr
[Thiah]
11/6/16, 3:26 PM

Barnpysseltråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte att vi kan ha en tråd med pyssel och sånt vi gjort MED barnen. Vi har lagat julkort i helgen.

Annons:
fluffis
11/6/16, 4:14 PM
#1

Lagat julkort? :) Du får gärna förklara mer ingående för det ser intressant ut. Jag är inte så pysslig av mig så jag fattar inte hur ni har gjort :)

[Thiah]
11/6/16, 4:57 PM
#2

#1 japp julkort. De rosa grisarna är gjorda utav en från en pepparkaksform. Ritade efter formen och klippte sen ut den i hård kartong( gammal skollåda). Efter ett så duttade jag och Joel glitterfärg på en kartong. (Jag har lånat svampar från jobbet men vanlig kökssvamp, klippt o bitar går toppen). Efter det har vi rullar silkespapper till mössan. Den gröna handen är just det. En grön hand, tryckt på vanligt papper och sen har jag klippt ut den + limmat den på ny bakgrund(Joel valde) . Sen har vi glitterlim + klistermärken. Snögubben är gjord av vit färg som vi tryckt med potatis(ta en rå potatis och forma den till valfri form med tex pepparkaksformar) och fingerfärg. Sen har vi satt bomull i färgen. Vi har sen klippt ut dom på bh bakgrund oh sätt dit ögon, näsa och armar. :)

fluffis
11/6/16, 5:11 PM
#3

Ahh :)

Velinga1984
11/8/16, 5:21 PM
#4

Har inga bilder just nu men vi har bl.a gjort och målat figurer i trolldeg till dörrkransen.  Vi har även limmat stenar till figurer som ska målas nån dag ;) Vi har även målat kottar med glitter, också till dörrkransen. 

Vi älskar att pyssla här hemma så vi har två lådor i lekrummet med olika pennor och färger.  Olika sorters lim i skåpet i köket.  Vi använder pepparkaksfigurer när vi "degar", ibland sparar vi degen och ibland bränner vi den i ugnen till figurer. Nu var det länge sen vi gjorde egen play-doh och månsand.

[Thiah]
11/8/16, 5:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Joels fönster :)

[Thiah]
11/8/16, 5:34 PM
#6

#4 månsand?

Annons:
soundtrack
11/8/16, 6:22 PM
#7

Usch, får dåligt samvete över att vi pysslar alldeles för lite hemma… Måste ta tag i detta känner jag!

mollyt
11/10/16, 7:22 PM
#8

#5 men åh vilken bra idé! Det var ju jättesnyggt i fönstren, det måste jag prova här hemma också!

Velinga1984
11/10/16, 8:17 PM
#9

#6 Det är nästan som vit sand som är formbar, gjort på mjöl och babyolja.

[Thiah]
11/12/16, 5:00 PM
#10

Kanske vi borde göra en tråd med tips om hemma pyssel? Som månsand, egen fingerfärg, hemmagjord lera osv??

Upp till toppen
Annons: