Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1057 ggr
Litenloppa
10/30/16, 7:13 AM

Fingerfärg

Någon som har recept på ätbar fingerfärg där man kan spara teckningarna? Tänkte göra handavtryck med alla i familjen och rama in och då funkat vanlig men skulle vilja låta barnen göra ett eget "konstverk" och rama in det med. Minsta är bara 7 månader så ätbar färg hade varit bra då ☺

Annons:
[Thiah]
10/30/16, 7:19 AM
#1

Yoghurt med karamellfärg. Eller bärmos. Sen så brukar de flesta färgerna vara "ätbara" nuförtiden. Fast kanske inte så goda ;)

Toft
10/31/16, 7:01 PM
#2

Jag vet inte hur det är med att äta, men lekolars färger är nog giftfria och säkra också för de minsta barnen.

https://www.lekolar.se/sortiment/skapa/farger/

Litenloppa
11/2/16, 9:11 AM
#3

Tack för tipsen 🙂 Lilleman snaskar i sig allt just nu så det gäller att förebygga. Helst hade jag gjort hemma och färgsatt med bär osv men det ska tydligen inte gå att spara teckningar med sådan färg och det var ju det jag ville. Får väl köpa färdig chans görs mitt bästa för att hålla de flaxande händerna på herrn borta från munnen ^^

[Thiah]
11/2/16, 10:41 AM
#4

#3 giftfri färdig färg är ju inte farlig att smaska i sig lite. De kanske blir lite färgade runt munnen en stund bara ;)

[TanatosNyx]
11/2/16, 1:11 PM
#5

ikea har superbra barnfärg som går att få bort jättelätt med bara vatten. Visst blää säger sonen, men de ska väl lära sig att allt inte är mat och ska inte in i munnen. De smakar för att lära.

[Thiah]
11/2/16, 5:45 PM
#6

#5 åh det finns där. Bra att veta

Annons:
[Thiah]
11/3/16, 6:33 AM
#8

#7 tack. Vore trevligt med nått som erm..host host… Gick bort från väggarna ganska direkt och inte efter en månad…

JossanH
11/4/16, 11:25 AM
#9

Jag har beställt ekologisk och giftfri fingerfärg på internet. Kanske från kokobello.se eller ekokul.se

Sajtvärd på Iller.ifokus

Upp till toppen
Annons: