Annons:
Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 1164 ggr
densomundrar
10/21/16, 5:29 PM

"bälte" i vagnen?

Hur nu fått hem mitt britax smile paket och skulle börja bona om det och upptäcker då ett typ bälte i liggdelen, det beskrivs i beskrivningen att man ska spänna det löst runt barnet, men inte varför. Så min fråga är kort och gott, varför? La i mitt lammskinn som jag investerat i, för det skulle vara bra, men det känns som att det är lite stort för vagnen, funderar även på om det kan missfärga tyget i vagnen?

Annons:
[Thiah]
10/21/16, 5:58 PM
#1

Bältet är väl om barnet börjar vända sig/resa sig halft upp så dom inte faller. Joel behövde aldrig sånt men möjligheten fanns. Vi hade en vit vagn med grått lammskinn och inget hände med kanterna. Äkta, bra behandlad lammskinn borde inte färga av sig vad jag vet.

[Thiah]
10/21/16, 5:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här är Joel knappa 2v…

fluffis
10/21/16, 6:09 PM
#3

Vi hade ingen sele i vår liggdel. Jag kan tänka mig att selen även har med annan säkerhet att göra, typ att barnet inte ska trilla ur och slå sig om vagnen skulle välta, bli påkörd eller så.

Ceciliaolucifer
10/21/16, 6:15 PM
#4

#2 Så stor han ser ut :)

[Thiah]
10/22/16, 8:41 AM
#5

#4 låååång men spinkig har han alltid varit. Och jo, han ser stor ut här, är säkert vinkeln :)

densomundrar
10/23/16, 8:01 AM
#6

Alltså, det är ju inget riktigt bälte utan det är bara ett tygstycke i mitten av vagnen med kardborrband på, men det kanske är till när de börjar försöka resa sig?omöjligt att använda med skinnet i vagnen, då det tar en del plats. Hoppas att mitt skinn är ett bra skinn, det vart som sagt en investering då jag valde att köpa på en lokal gårdsbutik där dom fött upp djuren själva, garvat på Tranås skinnberedning

Annons:
soundtrack
10/23/16, 8:12 AM
#7

Vi har föregångaren, brio smile, och i den finns inget "bälte" så som du beskriver. Men ja, det låter ju som att det skulle kunna vara nån lösning att ta till om barnet börjar försöka resa sig upp tidigt.

Har du testat att vika skinnet dubbelt? Vårat var också stort (och ett "fint" skinn köpt direkt från nån fåruppfödare, dvs inte "barnvagnsskinn" med anpassade mått) men vi vek vårat lite dubbelt och fick till det bra. Nu agerar det matta i dotterns lektält istället :)

[Thiah]
10/23/16, 8:14 AM
#8

#6 tranås? Farfar och farmor bodde i Aneby. Vi tog alltid tåget till tranås. Och om det vara är sånt bälte kansk det är till för madrassen?

densomundrar
10/23/16, 4:31 PM
#9

#8 se där ja :-) Nja, det står att man ska spänna den runt bebisens mage i instruktionen men inte varför, tänkte om det är något jag missat, har aldrig sett förr :-/ Aja, den ligget ju under fällen och kommer troligen inte att användas, skulle den ha ett bra syfte så lär jag ju märka det :-P

JossanH
10/25/16, 10:32 PM
#10

Vi har faktiskt aldrig nyttjat selarna som följer med vagnen men lånade en lös sele när minsta började vilja stå upp i vagnen och spana och den selen var perfekt för det. Våra lammskinn skickas till Tranås också (grannbyn). De har ekologisk skinnberedning där 😊👍

Sajtvärd på Iller.ifokus

Ria74
10/26/16, 9:40 AM
#11

Det fanns i vår vagn med men vi använde det aldrig.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Upp till toppen
Annons: