Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 823 ggr
densomundrar
2016-10-17 17:37

Babysitter

Som de flesta blivande föräldrar så funderar jag mycket kring vad man behöver, vad som kommer att användas och vad som är totalt onödigt. Har letat och köpt mycket begagnat och resonerat som så att jag kommer vara mamma ledig, är det något jag behöver kan jag köpa det då, just för att inte köpa på mig mer än vad som behövs. Just nu letar jag begagnad babysitter, då jag fått för mig att det är jättebra att ha med i köket när man tex diskar eller liknande situationer. Men har jag fått detta om bakfoten? Har ni haft babysitter? Har den kommit till användning eller är det en onödig pryl? Hittade ett väldigt billigt och fint babygym och köpte det, det kanske räcker men tänkte att det kanske är bra med något där bebisen kommer upp lite så att den ser mer vad som händer (vad jag gör) än vad dom ser i ett bebygym

Annons:
Anne.K
2016-10-17 17:43
#1

Jag hade babysitter när dottern var såpas liten. och den användes ju flitigt här hemma, då hon gärna ville vara där jag var medans jag gjorde sysslor. så för våran del var det bra. Våran lånade vi begagnat av några släktingar.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Mara-Bell
2016-10-17 18:01
#2

Här är Babysitter helt klart favoriten, det går både leka och sova i den :-) Men rekommenderar babybjörns då den är lätt att gunga med foten och barnet lätt lär sig att börja gunga på egen hand :-)

Mara-Bell
2016-10-17 18:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3
sunflower185
2016-10-17 20:01
#4

Vi hade en Babybjörn babysitter och den var suverän. Hon gillade den mycket bättre än babygymmet. Ångrar bara att vi inte köpte den tidigare (hon var 3 mån)! Hon fick ju en helt annan syn på världen när hon satt lite högre upp :)

fluffis
2016-10-17 20:39
#5

Det är verkligen individuellt vad man behöver och tycker om. Tycker du gör rätt i att köpa begagnat eller att vänta. Men vissa saker vill man såklart ha i förväg :) Själv använde vi mest babynest i början. Det följde med i sängen, på soffbordet, på köksbordet och ibland när vi åkte för att besöka någon. Efter några månader fick vi en babysitter (från 2ME) men den var alldeles för stor så det dröjde tills runt ett halvår innan bebis kunde använda den. Ska vi satsa på en ny babysitter tills andra barnet kommer så ska den vara mycket mindre och enklare, inget ställbart :)

Mara-Bell
2016-10-18 07:21
#6

Babybjörns går bra att använda från start, även det lilla barnet sitter bra i den när man har den på lägsta läget (finns 3 lägen). Brukar finnas begagnade att hitta på tex blocket.

Annons:
Intehärutandär
2016-10-18 14:42
#7

Babysitter var min räddning som ensamstående. Där satt han då jag diskar, lagade mat, duschade osv.

[TanatosNyx]
2016-10-18 15:41
#8

bebysitter var guld värt här hemma! Men det ska vara en på båge så den går att gunga ordentligt. Finna fler varianter än babybjörn som är mycket billigare. Vi köpte en ny för 300:-

densomundrar
2016-10-18 15:49
#9

Tusen tack för all er respons, ni är ju toppen! Känns som jag inte är ute och cyklar gällande inköpen iallafall att en babysitter kan vara bra att ha :-) Är ju några veckor kvar och håller utkik begagnat, skulle det bli "akut" så såg jag att det fanns ganska fina som var nya och inte alls så dyra :-)

Ceciliaolucifer
2016-10-18 18:40
#10

Vi fick välja en Babysitter som julklapp till den lille och valde efter rekommendationer den här. Den är monterad här hemma och verkar jätte bra! http://www.jollyroom.se/babyprodukter/babysitters-gungor/babysitters/moweo-babysitter-basic?utm_source=google&utm_campaign=Hyperdrive+(Google)&utm_content=102&gclid=CJ77-aXj5M8CFecocgodX5UJVQ

mollyt
2016-10-18 20:08
#12

Jag har också en begagnad babysitter - knappt använd. Dottern gillar inte riktigt att sitta i den. Hon ville hellre ligga på golvet. Sedan köpte vi (begagnat) en bumbo-stol som hon kunde börja sitta i innan hon (äntligen!) kunde sitta upp i en Antilop (IKEAS barnstol) med kudde bakom ryggen. Det är först nu (snart 7 månader) som hon kan ligga och leka själv på golvet en lite längre stund om jag står och sjunger/pratar med henne i köket. Innan ville hon helst vara med i köket - helst i bärsjal.

densomundrar
2016-10-18 21:34
#13

#10 åh, vilken tjusig :-) #12 ja, så är det nog, alla barn är ju olika vilket kan vara bra att tänka på även om det verkar vara ett bra köp :-) Får se vad vi hittar, har hittat en ny på jollyrom för under 400 kr med frakt som jag vill ha men gubben tycker att vi ska avvakta. Det kan vi iof absolut göra, men jag tyckte att den var så fin och med tanke på hur lite nytt vi köpt tyckte jag att vi kunde köpa den. Men jag avvaktar, det är ju inte bråttom :-)

Annons:
fackdack
2016-10-19 01:32
#14

Vi köpte nu den nya 4moms babysittern används jätte ofta och har olika funktioner hjälper mig väldigt mycket genom vardagen :) har 5 olika gung funktioner med 5 olika ljud !! Rekommenderas stenhårt ok den var ganska dyr men det är den värd men finns även billigare på toysrus som gungar jag e riktigt glad att det uppfann;)

[GråHäxa]
2016-10-19 20:25
#15

Babysitter har varit en av de bästa prylarna vi haft. Lånade en av min kusin, en enkel med båge så det blir bra gung. Håller med Tanatos om att det skall vara en med båge. Vi har en utan båge hos min mamma och den har inte varit alls lika populär. Dock fick vi sluta använda den för ca 2 månader sedan eftersom dottern försöker resa sig upp i den, så det kändeds som att hon skulle kunna välta den. Så användningstiden har varit ganska kort för oss men skulle ändå inte valt bort den.

oh-la
2016-10-20 12:17
#16

Åh, vi skulle inte klara oss utan våran. Vår tjej på 4 veckor har jätteproblem med magen. Fick en babysitter av en släkting med båge och vibration. I den somnar vår lilltjej!!! Tro mig, efter att ha gått runt och vaggan en ledsen bebis tills armarna håller på och trilla av skulle man offra sitt vänstra ben för något som får henne att lugna sig. Svaret på bönerna, babysittern! Till på köpet är det hemskt smidig förvaring av bebis när man måste pyssla med annat, typ kissa eller kasta i sig frukost.

Upp till toppen
Annons: