Annons:
Etikett17-juridik-försäkringar
Läst 2615 ggr
LoAEmma
10/3/16, 8:08 PM

Extrajobb under föräldraledighet?

Hej! Får man jobba extra under föräldraledigheten hos annan arbetsgivare än den man är fast anställd hos?
Gäller några timmar i veckan på helgen.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
Sparven88
10/3/16, 9:02 PM
#1

Ja det får man väl? Så länge du inte tar ut f-penning de dagar/timmar som du jobbar.

LoAEmma
10/3/16, 9:35 PM
#2

Tänkte vad min arbetsgivare tycker…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Sarah
10/3/16, 11:00 PM
#3

Ja det ska inte vara några större problem.

Pontiac57
10/4/16, 1:49 AM
#4

Beror på ditt avtal, inom mitt yrke är det inte accepterat att jobba åt någon annan än den man är anställd hos (inte alltid men oftast) men om det inte påverkar ditt arbetsgivare så borde det inte vara några problem egentligen

Åsa S
10/4/16, 7:33 PM
#5

Beror nog på vad arbetsgivaren säger så jag skulle prata med min arbetsgivare först

Sarah
10/4/16, 8:41 PM
#6

Beror ju på om man kan jobba hos sin vanliga arbetsgivare. De flesta har ju inte öppet på helger. Jobbar man i butik och kan hoppa in på helger fattar jag är det är konstigt att jobba hos ngn annan istället. Men har ens arbetsgivare inte arbetstider då man kan inget föräldraledigheten så är det ju ingen som skadas.

Annons:
LoAEmma
10/8/16, 8:03 PM
#7

Min arbetsgivare har öppet kvällar o helger men jag har över åtta mil enkel resa till jobbet så därför hade det vart enklare att ha ett extrajobb nära.

Men nu blev det inte så ändå, jag sa nej :) Vill va hemma med lilltjejen nu medan jag kan!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Upp till toppen
Annons: