Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1061 ggr
tlover
2016-09-19 20:11

Pris på barnvakt?

Vi har aldrig betalat för barnvakt utan det har alltid varit släkten (som ändå vill träffa dottern) som varit barnvakt men nu bor ju dom för långt bort.

Vad betalar man för en (vuxen) barnvakt?

l'm back

Annons:
Calcifer
2016-09-19 20:19
#1

Väldigt svårt att säga, då det beror på en hel del. Dels hur många barn men även när på dygnet. Jag skulle förvänta mig att man ger lite mer om det är enbart kvällstid där t:ex middag, bad, nattning, etc ingår. Sen beror det även lite på barnets behov, om man t:ex vet med sig att ens barn är väldigt svår att natta och att det tar minst 1-2 timmar per kväll istället för säg 20 minuter, så är det också rimligt att ge lite extra.

Däremot tycker jag samtidigt inte att det ska vara vansinnigt dyrt. När jag suttit barnvakt har jag tagit mellan 50-100:- i timmen som standard men ibland billigare eller dyrare beroende på vad arbetet innebär. Hos en familj fick jag 200:- i timmen, men då var det mellan 20-00 på kvällen samt att de ville att jag skulle vika tvätt, stryka kläder, diska och lite annat smått när barnet somnat. 

Sen beror det ju lite på vad de har för kvalifikationer, har de en utbildning inom relaterat område och mycket erfarenhet kan man ju också erbjuda en lite större slant än vad man skulle till en 20-åring utan utbildning.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Thiah]
2016-09-20 05:08
#2

Min kompis, med erfarenhet, tar 10€ i timmen. Jag får specialrabatt och betalar 8€.

densomundrar
2016-09-20 06:55
#3

Det beror ju alldeles på vilken hur mycket och ofta dom är barnvakt, relationen till barnvakten och om personen gör det för att livnära sig eller för att vara snäll :-) Ibland kan tjänster och gentjänster duga gott och väl, likadant gåva som tack för hjälpen :-)

tlover
2016-09-20 08:58
#4

Det är en klasskompis till min man som dottern älskade då hon kom på besök så vi passade på att fråga. Vi känner knappt några här så vi tänkte att det var bäst att fråga hon litar min man på iallafall (och jag litar på honom). Men hon hade bara passat släktingar så hon hade ingen aning om pris heller.

Det skulle ju inte vara för att livnära sig men då hon är student behövs det ju alltid lite extra pengar

l'm back

[Devya]
2016-09-20 17:08
#5

Jag skulle gett typ 8-10 euro i timmen. Man ska inte snåla alltför mycket med barnvakter tycker jag. Jag har jobbat som barnvakt och fick 10 euro i timmen vilket var väldigt generöst. Allt under 8 euro är nog för lite och speciellt för en studerande. Är det för lite betalt så blir det liksom inte värt det för då skulle man kanske hellre spenderat tiden på att plugga. 7 euro är det minsta jag skulle ge men det skulle nog kännas väldigt snålt. :)

Upp till toppen
Annons: