Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 568 ggr
[postmortum91]
2016-09-17 19:42

Behöver er hjälp

Sambon gjorde sista dagen på sitt jobb igår, nu är han arbetslös (igen). Jag har varit mammaledig i 7 månader snart och jag lär få jobb med en gång (läser till lärare och har mycket fina referenser inom försäljning). Därför ska jag nu så fort som möjligt börja jobba och han får bli pappaledig.

Dessa är våra "problem":
*Jag ammar väldigt mycket fortfarande, nästan helammar. Hon får gröt på förmiddagen och fruktmat på eftermiddagen men resten ammar jag. 
*Jag nattar henne med bröstet
*Hon vaknar mellan 3-6 ggr/natt och behöver snutta på bröstet för att somna om.

Frågan är: hur ska vi avvänja henne med allt detta så fort som möjligt?
Om jag låter sambon natta henne nu, då lär hon skrika jättemycket. Ska jag då komma in och ta över eller ska jag låta henne hållas tills hon blir lugn och han får henne att sova?
För om jag kommer jobba kväll etc så kommer jag ju inte kunna ta henne.
Hur ska jag förhålla mig när hon skriker efter mig på nätterna när han ska avvänja henne? Jag hade tänkt sova i ett annat rum de första nätterna så hon får vänja sig med sambon på natten och att han ska kunna få henne att somna om. Hon har inte napp.

Annons:
LoAEmma
2016-09-17 19:56
#1

Ja man måste låta pappan få ta över och inte gå in när barnet skriker (till en viss gräns), så att dom får etablera en kontakt och hon känner sig trygg med att bli nattad av honom.

Ammat har jag inte gjort så där kan jag inte hjälpa dig…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Pontiac57
2016-09-17 23:37
#2

Pappan kanske kan ge pumpad mjölk el ersättning vid nattning och vid behov på natten? Jag vande av sonen så och nu somnar han jätte bra med flaskan och oftast vill ha flaskan 0-1 under natten :)

Sarah
2016-09-18 00:22
#3

Börja med att få flaska att funka :)

Upp till toppen
Annons: