Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 459 ggr
fackdack
9/1/16, 8:32 AM

2 år och 6 månader äter ej

Hm har en kräsen liten tjej. Om det inte ser gott ut då äter hon inte. Nä men nu har det blivit värre e glad när hon får ner en macka på dagen . Vet inte vad jag ska göra hon måste ju äta ! Kanske för varmt ute ? Blir iaf galen. När hon fylde två började hon (sluta) äta jag har gjort hennes favorit mat men det äter ho sällan med. Ibland smakar hon bara men sen vill hon inte mera Hin dricker väldigt väldigt mycket om dagarna och brukar ge henne välling morgon och kväll men nu har det blivit oftare då hon inte äter :/ va kan man ta sig till har ni samma problem ?

Annons:
fackdack
9/1/16, 8:33 AM
#1

Men hon håller sig fortfarande i kurvan och går upp i vikt så det är iaf posetivt

Maria
9/1/16, 9:27 AM
#2

Har du försökt att göra mat med färg? Barn gillar ofta när maten ser fin ut och även vuxna förstås.

Man kan ex färga potatismos med lite tomat så att den blir rosa. Ibland är det bara det lilla som gör det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OlgaMaria
9/1/16, 1:04 PM
#3

Jag tipsar om sugtabletterna från Biogaia (probiotika). Finns på apoteket. Min son tappar ofta aptit men de hjälper honom att hitta den igen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

typjessica
9/2/16, 7:17 PM
#4

Jag tänker att om hon följer sin kurva är det ju ingen fara. Förr eller senare äter hon.

Upp till toppen
Annons: