Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 500 ggr
SoeN
8/30/16, 6:26 PM

Sovrutiner

Jag vet att jag har frågat tidigare och tänkte använda samma tråd, men nu hittar jag den inte. Hur såg era bebisars sovrutiner ut runt 3 månader? För det är väl en utvecklingsfas? Vår son har haft en antingen förmiddag-kväll-vakenperiod, där han sovit korta snuttar emellan. Det gör han nu också, sover en timma max åt gången, men har under 2 dagar mest bada ätit och sovit med korta vakenstunder. Han vaknar och vill äta som vanligt och verkar inte hängig utan sover mer (fast korta stunder som vanligt).

Annons:
mollyt
9/1/16, 7:54 AM
#1

Nu kommer jag inte ihåg riktigt exakt, tiden flyter ihop lite. Men Miranda har varit en ganska frekvent stor-sovare, som sover mycket på dagarna och somnar tidigt på kvällarna. 

Vi har inte märkt av så mycket av utvecklingsfaserna - mer än att hon i några dagar är lite extra mammig och vill amma lite oftare än annars. 

Men generellt så vaknar hon vid 6-7 nu under vardagar när maken jobbar. Sedan är hon uppe några timmar innan hon somnar om. Sover då allt ifrån 30min till 2-3 timmar. Är vi ute med vagnen so somnar hon ofta. På eftermiddagarna brukar hon också ta en tupplur, även här kan hon ibland sova 2 timmar, haha. Sedan somnar hon nästan alltid vid 19 tiden.

SoeN
9/1/16, 8:12 AM
#2

Tack för svar :) "Bara för att" jag frågade, och glad är jag för det, var han vaken hela kvällen igår, så det är väl upp och ner. Tänker att så länge de äter (vaknar själva och säger till), kissar som de ska och inte är slöa, kan väl de ha trötta dagar de också.

Upp till toppen
Annons: