Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 2065 ggr
[1Miriam]
2016-08-22 14:47

Det här med kolik

Bebisar behöver mycket närhet och kärlek. Min son skrek och hade kolik för 20år sedan när han var liten och jag lät honom skrika tills han spydde. Visste inte vad jag skulle göra. Idag ångrar jag det. Han hade behövt min närhet och kärlek. Inte att jag låter honom skrika i sängen tills han spyr. Många idag gör så för de orkar inte och vet inte vad de ska göra. Bebisen vill tala om någonting med sitt skrikande. Halsbränna är en vanlig orsak pga spyor och magont pga allergi. Ge lite magmassage det kan hjälpa. Det finns en receptfri medicin mot kolik och spänd mage som heter Kolicin Bifi baby plus. Det hjälpte vår dotter. Hon är sju månader nu och tar medicinen fortfarande flera gånger per dag. Och hon mår bra. Utan den börjar hon hosta mycket och skrika vägra äta.

Annons:
Ria74
2016-08-22 22:05
#1

Dottern hade kolik och vi använde både Sempers magdroppar och minifom. Det hjälpte till en viss del men inte helt.

Nu låg hon aldrig och skrek ensam utan jag bar, vyssade, vaggade, masserade och försökte underlätta även om det inte alltid fungerade.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Upp till toppen
Annons: