Annons:
Etikett08-nybliven-förälder
Läst 1064 ggr
[postmortum91]
2016-07-31 13:41

Underlivet ser konstigt ut

Idag (5 mån) efter förlossningen var första gången jag granskade mig där nere ordentligt. Detta pga att jag misstänker att jag åkt på svamp. När jag tittade blev jag förskräckt. Det ser HELT annorlunda ut och nu blev jag nervös över att jag struntade i att låta dem kolla så allt såg bra ut. Jag är gråtfärdig när jag skriver och rädd. Tänk om det är något fel. Innan jag fick barn så såg jag rätt slät ut där nere. Och hålet till sidan var bara ett hål. Idag så stack det ut något från slidan, något ljusrosa. Jag kunde inte ens se hålet längre för det var massa grejer i vägen. Jag sprack inget direkt och förlossningen gick bra utan kända komplikationer och jag har inte haft besvär efteråt. Har jag fått framkalla utan att veta om det eller vad händer?

Annons:
Kyllan56
2016-07-31 13:52
#1

Har du fött många barn? Det är förmedlingen din/dina inre blygdläpp, som vuxit. Har du fött många barn? Googla framfall.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[Thiah]
2016-07-31 14:30
#2

5 månader är egentligen inte så lång tid. Och underlivet ser annorlunda ut efter att man fött barn, så är det bara. Jag känner inte alls igen mig efter förlossningen men funktionen är där liksom. ;) Jag kan inte direkt något om framfall men det brukar väl ge andra problem också?

JossanH
2016-07-31 15:05
#3

Som min kille så fint sa: det känns rymligare men mer ombonat ;P

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Thiah]
2016-07-31 15:30
#4

#3 :D haha

[TanatosNyx]
2016-07-31 17:46
#5

Jag har också såna skinnflärpar, trodde det var sviter efter att jag sprack och vägrade sy. Och nej i mitt fall är det inte inre blygdläppar, dom jävlarna kan ingen ta fel på! Jag har besvär av mina skinnflärpar, de beteer sig precis som om de vore hemorojder fast i fram… kliar ömmar och kan svullna nåt otroligt.

Intehärutandär
2016-07-31 17:57
#6

Skinnflärpar får Du efter att ha krystat.

Annons:
[postmortum91]
2016-07-31 18:17
#7

Det är inte de i regel blygdläpparna för dem ser jag och de har bara blivit lite större. Det kanske kan vara en skinnflärp eller så har jag fått framfall. Ska iväg och kolla så fort jag får tid hos mvc och håller er uppdaterade

Inkanyezi
2016-08-01 22:49
#8

Framfall kan man känna med fingret, men det kan vara bättre att kolla med en barnmorska. 

Gör du knipövningar? När man ammar brukar det dra ihop sig därnere genom inverkan av oxytocin.

Upp till toppen
Annons: