Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 981 ggr
Anonym
Anonym
2016-07-25 15:51

Vill tillbaka till jobbet..

Måste fråga er som är föräldralediga , önskar ni vissa dagar att någon annan (typ den andra förälderna ) tog hand om bebisen så ni skulle kunna åka till jobbet och få "semester "? Flera på min öfs har sagt att de vill det ibland, jag känner inte alls så själv, men jag avskyr ju mitt jobb också…

Annons:
Destany
2016-07-25 18:48
#1

Japp känner oxå så ibland. Mycket lugnare på jobb än hemma o ändå jobbar jag i vården.

Ria74
2016-07-25 19:37
#2

Ja jag kan ju säga att ibland är det rena semestern att åka till jobbet ;) Bara det att man kan kissa ifred i mer än 2 minuter känns riktigt lyxigt.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Sarah
2016-07-25 21:10
#3

Ja absolut. Jag gick tillbaka till jobbet på heltid efter ca 5 månader mammaledig. Är för rastlös för att gå hemma. Killen kommer vara hemma ca 13 månader och jobba lite extra. Passar honom bättre.

Sparven88
2016-07-25 21:43
#4

Sådär har jag också känt. Jag sa ofta till min sambo då sonen var riktigt liten, och bara skrek att jag gärna ville byta med honom och åka iväg och jobba/tänka på annat. Nu ska jag börja jobba om 3 veckor och jag har världens mest extrema "söndagsångest".

typjessica
2016-07-25 22:41
#5

Nej, faktiskt inte.

[GråHäxa]
2016-07-26 00:01
#6

Inte jag heller, känner att jag aldrig någonsin vill vara ifrån dottern typ. Men jag kan förstå att man känner så, speciellt när det är jobbigt.

Annons:
JossanH
2016-07-26 08:15
#7

Jag har inte jobbat på 4 år så.. 😉 Jag älskar faktiskt att vara hemma med mina barn och får lite panik över en vardag som inte alls är "ta dagen som den kommer". Men klart att det finns dagar då jag önskar att jag bara kunde åka ifrån och få vara ensam med min hjärna en dag, men jag har inget direkt sug att jobba.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Pontiac57
2016-07-26 11:38
#8

Sugen ska man kanske inte kalla det men vissa dagar har man väl kännt att det ska bli roligt att börja jobba igen men nu när det är mindre än en vecka kvar innan man börjar är det mest ångest faktiskt

[Thiah]
2016-07-26 15:19
#9

Jag jobbar ju på dagis så erm… Jag saknade dock vuxet sällskap, att utmanas av t.ex. planering, utförande osv…

Sparven88
2016-07-26 15:40
#10

Jag jobbar också på förskola, men håller med dig Thiah att man saknar utmaningarna osv. Jag brukar säga att jag saknar att "använda hjärnan".

Zelmabus
2016-07-26 15:45
#11

Nej så känner jag aldrig. Skönt att slippa jobbet :-p

densomundrar
2016-07-27 08:20
#12

Tror det är ganska normalt och jag kommer nog längta tillbaka till jobbet vissa dagar, dels för att få en paus från blöjbyten, gråt och 24 timmars uppassning men även för det sociala, att umgås med andra vuxna och att få känna sig viktig/behövd inom vuxen världen, att man fyller en annan funktion än att "bara vara förälder". Nu tror jag att jag kommer att trivas i min roll som förälder och sakna plutten så snart jag går utanför dörren, men ibland måste man få vara vuxen på "eget håll" helt enkelt, inget jag vet men jag tror att jag kommer att känna så.

[WickedAlly]
2016-07-27 09:07
#13

De första två åren kände jag inget behov av att jobba, kanske någon enstaka gång bara. Jag älskar att vara hemma med barnen och inte ha så mycket rutiner. Men sen runt Willes tvåårsdag började jag känna en längtan efter att vara annat än mest mamma och fru, att få vara behövd i annat sammanhang också. Började jobba 20 juni nu, och det är faktiskt jäkligt skönt. Låter lite hemskt kanske men det är som semester. Jag uppskattar dessutom barnen mer nu känner jag, eller på ett annat sätt i alla fall, nu när jag inte alltid har dem i närheten. Sen skulle jag gärna haft David hemma lite längre, han är ju så liten ännu, men jag försöker trösta mig med att han ju kommer ha Wille med sig på förskolan i alla fall.

Annons:
Lilolizeit
2016-07-27 13:38
#14

Jag saknar inte mitt jobb alls och vill inte alls börja som jag ska den 1/9. Hade gärna varit hemma ett drygt år till. Sonen och jag har det så bra på dagarna och är iväg och träffar folk och har små utflykter jämt, så saknar inte vuxet sällskap eller liknande heller..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Wickedwoman]
2016-07-27 20:01
#15

Ibland vill man bara åka hemifrån och göra annat. Ibland känner jag för att jobba men egentligen bara någon enstaka dag här och där för utmaningen. I det stora hela trivs jag med att vara mammaledig. Varit ledig från jobb i snart 3 år. Börjar jobba igen på nytt jobb om en månad :)

Velinga1984
2016-07-29 15:06
#16

Det är trots allt frivilligt att vara hemma så nej jag vill inte tillbaka. Kommer inte gå tillbaka heller om jag kommer in på högskolan. Men visst saknar jag ibland mer socialt sällskap men inser att jag är lite av en ensamvarg. Är gärna social men inte för många dagar i veckan ;)

mollyt
2016-08-02 20:19
#17

Jag saknar mitt jobb/kollegorna där jag trivs väldigt bra - men å andra sidan känner jag nu att jag typ aldrig vill sluta vara mammaledig! Haha! Jag älskar att vara med dottern, kan ha ångest (det är inte riktigt sant, en stor överdrift) nu för att hennes pappa kommer ta över efter jul. Haha!

Upp till toppen
Annons: