Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1176 ggr
hanna-jo85
2016-07-21 12:02

Tidig utveckling?

Känns som min dotter på 7 veckor är väldigt tidig i sin utveckling. Så är lite nyfiken när era små började kräla, krypa, lyfta huvudet, stödja med händerna, gå, sitta osv :) Min dotter kunde hålla upp huvudet vid drygt 2 veckor, stödja med armarna när hon låg på mage vid 6 veckor. Vände sig från mage till rygg vid 5 veckor och började kräla vid 6 veckor. Nu har hon krälat ur babygymmet 2 ggr redan idag. :)

Annons:
Destany
2016-07-21 12:14
#1

Min dotter har varit otroligt stark i nacken sen hon föddes o har hållt upp huvudet sen dess. Igår rullade hon från mage till rygg 3 gånger i rad. Hon e väldigt med o nyfiken. Hon är 4 veckor o 3 dagar

hanna-jo85
2016-07-21 12:32
#2

Oj :) spännande och se om dom är tidiga med resten då :)

Destany
2016-07-21 12:58
#3

Ja det e spännande. Sonen låg på normal/sen hela tiden så var inte beredd på detta. För min del får hon gärna vara bebis länge då hon e sista barnet

Sarah
2016-07-21 21:58
#4

Känner att det inte är ngt att vara speciellt glad över om de är tidiga :p om inte huvudet är redo så gör de sig lätt illa. Elva har varit tidig/ normal på allt (utom att gå nu). Hon kröp tidigt och det var inte bra, hon blev övermodig. Hon gick längs med möbler jättetidigt och det resulterade i många många fall. Vi är jätteglada att hon fortfarande inte kan gå. Hon blir ett om några dagar och vi har trott att det varit på g i ca 4 månader. Men, hon har varit nöjd med att krypa. Nu är hon mer redo mentalt för att gå, hade det kommit tidigare hade hon slagit sig fördärvad /skrikit som en dåre för att vi hindrat /begränsat henne för att minska skador.

Pontiac57
2016-07-21 22:55
#5

Håller med Sarah att jag vill inte att min grabb ska lära sig allt för fort då det blir kaos. Första månaderna är ju ändå perfekta när dom "ligger still" eftersom då kan man i lugn takt vänja sig vid föräldra skapet :) Men min grabb vände sig från rygg till mage en gång vid 3 v sen två gång vid 7 v men sen kom det inte riktigt förän vid 5 månader. Han sa sitt första ord vid 5,5 månad och vi har trott att han ska börja krypa nu i 2 månader men intresset och utvecklingen kommer och går :)

hanna-jo85
2016-07-21 23:01
#6

Jo jag förstår att man inte vill att dom ska bara för tidiga :) Men min har kolik och känns som om hon bara blir mer frustrerad när hon inte kommer någon vart :) hon vill helst sitta upp (med hjälp) eller kräla i babygymmet.

Annons:
Destany
2016-07-22 12:13
#7

Man kan ju inte göra nåt för att påskynda utvecklingen. Jag e glad för att hon redan vänt sig. E ju stolt att hon kan. Var lika stolt när sonen vände sig när han var några månader. Visst man får ha mer koll när de blir mer rörliga men sonen var så arg o frustrerad innan han kunde krypa så den tiden var en plåga med allt gråt. Dottern är så otroligt med o nyfiken så hon vill knappt sova o hon blir arg om hon bara ska ligga.

Velinga1984
2016-07-22 12:53
#8

Jag är glad att minstingen än så länge tar det lugnt, 4,5 mån har han precis lärt sig komma till mage från rygg :) . Äldsta sonen gick vid 9 mån ålder och sprang på 12 mån, det var INTE kul. Kroppen är inte redo så tidigt.

CelsiusT
2016-08-07 18:35
#9

Min son har varit tidig med allt motoriskt. Men han är väldigt noga och eftertänksam. Tex så har han knappt ramlat när han lärde sig stå o gå. Han tog det så försiktigt att när han kände att han tappade balansen så hukade han sig och ibland satte en hand mot golvet. Han har varit mentalt med hela tiden. Har sett kompisars barn som gick 2-3 steg o sen bara kastade sig/välte. Men A gick ett steg, stannade o kände balansen. Gick ett steg till. Gick 2-3 steg och stannade, satte sig på huk och återfick balansen. Han hade då även i 2 mån stått utan stöd och övat sig på att sitta på huk innan han började gå.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Destany
2016-08-07 21:25
#10

Elin vill inte ligga ner mer i famnen utan sitta upp o spana. Hon är väldigt framåt o nyfiken. BVC märkte det sist vi var där oxå. Det som e jobbigt är att hon e så missnöjd. Hon verkar vilja mer än hon kan. Idag fortsatte hon o rulla runt så jag får lägga henne på mage i mitt knä så hon ej kan rulla så hon tränar nacken

Upp till toppen
Annons: