Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 760 ggr
SoeN
7/9/16, 3:47 PM

Bilbarnstol istället för babysitter?

Vår lillkille vill gärna vara med hela tiden, vilket är roligt, och ibland sätter vi honom i babysittern en stund (kan inte bära runt hela tiden) och det tycker han om, dock tycker jag att han sjunker ihop och ryggen "kröks". Nu satte jag honom i bilbarnstolen en stund (han sitter bra i den när vi åker bil) och det har han uppskattat, dessutom kan jag bära med den ☺ Hur länge är det ok att de sitter i bilbarnstol (ja nu talar vi inte om långa stunder ändå, kanske 30min här hemma, någon timma i bil ibland) och visst måste de väl vara minst lika godkänt att han sitter i bilstol istället för babysitter just nu? Han är 7 veckor snart.

Annons:
[TanatosNyx]
7/9/16, 3:58 PM
#1

Deras rygg ska vara C formad i viloläge, det vet du va? :)

SoeN
7/9/16, 4:00 PM
#2

Ja/jo men i babysittern blir det som ett U, haha nej men den är inge vidare. Han sitter mer som ett c i barnstolen i så fall 😆

frejaspluto
7/9/16, 5:32 PM
#3

Jag har hört lite olika om det där. Endel säger 30. Endel 45 min , andra 20 min. För mig när min dotter var så liten hade jag henne ca 30-40 min. Hon va duktig på säga till och barn generellt är bra på säga till. Även om man inte tror det så är dom små liven bra på det 😀

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Pontiac57
7/9/16, 5:59 PM
#4

Det beror på vem man frågar, min bvc sa 3 h bilresa men det tycker jag är lite mycke. Men bilbarnstolen ska ju vara bättre än babysittern när dom är så små vqd jag har fått lära mig

SoeN
7/9/16, 6:15 PM
#5

Ja man använder de ju med sunt förnuft. Åka bilresa några längre sträckor gör vi inte än, även om han sover bra i den/i bilen 🙂

frejaspluto
7/9/16, 7:57 PM
#6

När vi har åkt långa sträckor, har vi tagit extrabensträckor och barnet såklart från bilstolen. Jag tror att det är inte bra under en lång tid. När det är så litet .

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Annons:
LoAEmma
7/11/16, 12:53 PM
#7

Jo jag kan tänka mig att det är bättre med bilstolen (babyskyddet) än en babysitter, men en barnläkare sa att det där generellt nu har visat sig inte vara nån större fara för bebisarna, att sitta ett par timmar i en sån.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Upp till toppen
Annons: