Annons:
Etikett25-off-topic
Läst 1085 ggr
Zelmabus
2016-06-30 14:15

Så korkad jag känner mig..

Hållet ju på att testa vad vi ska ha för blöjor efter newborn. Så köpte hör om dagen ett paket byxblöjor. Sätter på en blöja på My och väl gjort slår det mig, hur fasen får jag av dem? Å tänk om hon skulle bajsa i dem, gu så äckligt att dra av dem då , hon lär ju få bajs på hela benen. Tänkte hur kan folk äns vilja ha byxblöjor?!?! Som tur var kissade hon bara i dem. My bajsar oftas bara en gg/dag och igår hade hon redan gjort det innan jag skulle iväg m henne på em. Så tänker perfekt, vill ju göra mig av m dessa byxblöjor så passar på när hon trolitvis inte kommer bajsa. Pratade med en som har en dotter på 15 år, och på nått sätt kom vi in på just blöjor. Då sa jag min fasa om byxblöjorna, var på hon säger " när xx var liten så kunde man riva på sidorna när man skulle byta byxblöjor . ..". Väl hemma så kollar jag lite nogare på paketet, jo såklart man ska riva när man ska byta.. Så känner mig aningen korkad ;-p

Annons:
frejaspluto
2016-06-30 14:22
#1

Är ert tejpremsa? Vik ut och lägg tepremsan så att dom ligger på skötbordet först , vik ut sidorna på blöjorna annars blir det olyckor på vägen! 😅, Där blöjan viks i mitten där ska typ rumpan vara. Ta blöjans främre ta tejpen sätt på samma sak på nästa sida. Du ska kunna ha två fingrar mage och blöja så den inte sitter för tajt på naveln, mage. Jag är urusel på förklara såhär,

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

frejaspluto
2016-06-30 14:23
#2

Du är inte korkad du är en rookie! 😅😅😅,skitjobbigt det där! Jag har alltid haft lätt med det dör 13 syskon , vad säger man?!!? 😱

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Marvel-lous
2016-06-30 14:37
#3

Hahaha därmed inte sagt att man ibland inte har dragit av byxblöjan, även fast man vet hur de fungerar, och sedan snabbt in med ungen i duschen.  😂

Sparven88
2016-06-30 14:48
#4

Haha med tanke på hur mycket som rör sig i hjärnan så är det inte så konstigt om det blir kortslutning då och då.. ;p

Amoz
2016-06-30 15:13
#5

Jag fick lära mig det när jag jobbade :P snackade med morsan om hur praktiskt och samtidigt jobbigt det var med de där byxblöjorna när hon kläckte ur sig att man river dom på sidan… vet inte hur många bajs blöjor jag bytte innan där jag fick tvätta benen på barnen…

frejaspluto
2016-06-30 16:41
#6

Nu ser jag byxblöjor! Dra på dom vikned sidorna först. Man ser vad som är fram och bak oftast så finns det tejpremsa för att kunna vika in blöjan när den är använd och det ör oftast nr på blöjorna siffrorna på baken.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Annons:
teezan
2016-06-30 21:20
#7

Du är inte ensam. Gjorde exakt samma första gången (med bajs), fick googla efter det, haha! (fråga inte varför jag inte googlade INNAN jag drog av de första, hade ju varit smidigt).

Zelmabus
2016-06-30 22:13
#8

Haha så skönt att jag inte är helt ensam :-)

densomundrar
2016-07-01 08:03
#9

Haha, det är inte så lätt att tänka på allt :-) Som tur var hade mina kusiner dessa blöjor så jag vet hur man gör med dom, annars är det nog högst troligt att jag skulle "hamnat i samma sits" som dig så småningom, haha

[WickedAlly]
2016-07-01 16:43
#10

Min svägerska lärde mig och gubben detta en gång när jag klagade på att byxblöjor var skit. Samma svägerska som haft barn ganska mycket kortare tid än vad vi haft, hehe.

JazzBass
2016-07-05 13:36
#11

Haha! 😃 Om inte min sambo hade varit "dagistant" så hade nog inte jag heller märkt det där så snabbt. Minns att jag då jag skulle byta en sån första gången konstaterade att man ju inte kan dra bort dem så där bara, då kommer det ju skit på skötbordet. Då visade hon att de gick att riva upp i sidorna. 

Hursomhelst så är jag inte speciellt förtjust i byxblöjor. Tycker de är jobbigare att byta överlag utom när barnet står, och så är de väsentligt dyrare per styck. (Att byta vanliga blöjor stående är ju lite jobbigare men det går, i alla fall om det inte är bajs i blöjan. Det är dock inget jag gillar att göra så jag lägger alltid ner honom, men sambon byter oftast stående).

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Upp till toppen
Annons: