Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 5466 ggr
Litenloppa
2016-06-23 22:35

Varma händer och fötter

Har googlat och läst böcker men hittar inget om det här. Sonen har som alla(?)bebisar kalla händer och fötter sett till övriga kroppen. Men direkt han har somnat blir dom så varma och goa och mysiga att jag skulle kunna hålla i dom hela natten( och gör ibland med 😍) Blir alla bebisars händer/fötter varma under sömn? Någon som vet varför? Generellt blir ju inte blodcirkulationen bättre av att ligga still men kanske är dom små annorlunda?

Annons:
Sparven88
2016-06-23 22:48
#1

Vi kallar vår son för lilla elementet. Han blir också jättevarm (och härligt gosig!) Vet dock inte varför.

Litenloppa
2016-06-23 23:01
#2

Min son är jättevarm om kroppen hela tiden men just händer och fötter är dagtid så kalla att han behöver ha strumpor på sig. Alltså fast han är så varm att han inte kan ha några kläder på resten av kroppen. Det är enligt BVC vanligt och ska bero på att bebisar har sämre blodcirkulation än äldre barn och vuxna. Hur den kan bli bättre i sömnen vet jag inte ^^

[Thiah]
2016-06-24 06:09
#3

Han kanske slappnar av på ett annat sätt när han sover? Så blodet cirkulerar bättre.

Lilolizeit
2016-06-24 10:41
#4

Min son får också jätte varma händer å fötter när han sover. Jätte mysigt att hålla i. :) som små varma tassar

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Upp till toppen
Annons: