Annons:
Etikett08-nybliven-förälder
Läst 1146 ggr
[postmortum91]
2016-06-21 21:40

Vi har varit oansvariga

Efter förlossningen så har jag ännu inte börjat med preventivmedel. Jag och sambon har haft sex ändå med metoden att han kommer utanför. Jag köpte kondomer men när vi testade så slutade det med att jag blev avtänd av att han inte njöt lika som vanligt då vi drog av den och fortsatte utan. I stundens hetta bryr vi oss inte men efteråt inser vi hur oansvariga vi är. Jag tror inte jag skulle lyckas göra abort nu när jag vet hur det känns att behålla och få en underbar bebis. Vi vill ju ha ett till, längre fram. Nu bor vi i en 2,5 rummare med bebis och hund och tycker det är trångt. Vilka preventivmedel kan jag ha när jag ammar?

Annons:
Sparven88
2016-06-21 22:43
#1

Jag satte in en hormonspiral efter min graviditet. Den ska nog funka vid Amning också.

Mara-Bell
2016-06-21 23:42
#2

Man kan äta cerazette (finns billigare under andra namn, men samma innehåll). De har fungerat för mig tidigare, och jag har börjat äta dem nu igen. Tanken var ju att jag skulle amma samtidigt som jag åt dem, även om det tyvärr inte blev så.

Tokryck
2016-06-22 13:30
#3

Kopparspiral är hormonfri.

soundtrack
2016-06-22 13:31
#4

P-ring har jag använt

Ria74
2016-06-22 15:01
#5

Vi har kört på säkra perioder, men vi hade svårt att bli gravida första gången och har väl antagit att det är samma nu.

Skulle vi bli gravida igen är det ingen jätteolycka.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Zelmabus
2016-06-23 20:09
#6

Jag fick cerazette. Har det nu, men jag blöder konstant , har hört av flera som har gjort det av cerazette.

Annons:
SoeN
2016-06-24 19:36
#7

Jag satte in hormonsprial vid senaste graviditet/amning, ska göra likadant den här gången också. Jag har haft hormonspiral i 10 år (med graviditet emellan), nu kommer jag få en tredje insatt. Det har fungerat fint för mig, ingen blödning och inga problem.

[Thiah]
2016-06-25 08:03
#8

#6 och för mig funkar det perfekt :)

mollyt
2016-06-26 21:37
#9

Vi sitter i samma sits som ni TS. Jag hade p-dator innan och leverantören säger att den kan användas 2månader efter förlossningen, min BM sa att hon läst studier på att p-datorerna inte blir säkra fören 5-6 månader efter förlossningen på grund av att hormonbalansen är störd. Nu mäter jag tempen med datorn men eftersom jag inte har mens ännu och temperaturhöjningen egentligen kommer efter ägglossningen så känns den osäker att använda innan jag har en menscykel att gå efter. SUCK! Så ja… nu har vi väldigt korta delar vaginal penetration (sådär typ mitt i samlaget) men jag känner mig obekväm med det så ofta hoppar vi över det. Har inte kommit igång med kondom ännu - för jag är fortfarande lite öm att det inte blir några långa vaginala sex-stunder ;)

Upp till toppen
Annons: