Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1253 ggr
Zelmabus
6/20/16, 4:47 AM

Behövs olika blöjor

Inser att jag behöver byta blöjsort från new born till…. ja just det. Pampers som jag kör och är nöjd med (har bara testat libero också och är inte nöjd m dem) har ju förutom byxblöjan två st, active fit och baby dry. Verkar som baby dry är mer en nattblöja om man läser på deras hemsida. Men behöver man en dag och en natt blöja? Kan man inte ha baby dry på dagen och active fit på natten? Vilken skulle ni ha testat av active fit och baby dry på en 4 månaders som snart väger 9 kg och är av den knubbigare varianten, än så länge inte så intresserad av att vända runt sig själv och kryper såklart inte. Jag är inte intresserad av att byta märke…

Annons:
mollyt
6/20/16, 10:28 AM
#1

Vi har samma blöja på dagtid som nattid. När hon är på väg att växla storlek så har hon fått ha den nya (större) på natten och den snart för lilla på dagtid. Hon är 3 månader á 6,5kg

OlgaMaria
6/20/16, 10:35 AM
#2

Testa vilken ni gillar mest. Visst kan man ha dem båda när man vill! Det är bara skillnad i hur de marknadsförs.

När våra bebisar blivit lite större har vi satsat på billigare blöjor på dagtid - för man byter tillräckligt ofta då för att det aldrig ska ske några olyckor - och blöjan sitter bättre när de blir lite större. Däremot behövs en riktigt bra blöja nattetid för att hålla hela natten.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

fluffis
6/20/16, 12:31 PM
#3

Jag är ingen pampersexpert men prova er fram tycker jag. Byxblöjor brukar vara dyrare än tejpblöjor så då känns det ju bättre att välja tejpblöjor om och när man inte har nytta av byxblöjor. Min bebis är tio månader och tycker det är pest att ligga på skötbordet men han står gärna upp så då använder vi med fördel byxblöjor på dagen som vi byter ståendes. På nätterna använder vi tejpblöjor dels eftersom de är billigare och dels för att de täcker lite mer upp på ryggen. De ska ju sitta hela natten, precis som OlgaMaria är inne på. Vi har dock Libero. Jag har hört flera som varit nöjda med active fit, men det är ju individuellt så prova er fram som sagt. Om du inte redan är med i pampersklubben så gå med där så får du rabattkuponger och kanske en provblöja om du har tur :) Vi har kört på Libero nästan hela tiden och jag tror aldrig vi har handlat ett paket blöjor utan kupong (förutom en gång när min man glömde zappa kupongen, gaah, haha). Det är bra, det är rätt mycket rabatt det handlar om :) Jag är med i Pampersklubben också och därifrån har jag också fått kuponger men inte på långa vägar lika många, men det kanske beror på att jag bara använt någon enstaka kupong, vem vet :)

frejaspluto
6/20/16, 12:55 PM
#4

Testa er fram, jag hade nattblöjor tom min dotter fyllde 4 år. Hon slutade med vanliga när hon va 2 år. Tycker att man ska ta den blöjan som man kan kissa i utan att det läcker, har för mig att byxblöjor kan vara så om man har barn med välling under natten. Tex. Jag tyckte att det var enklare med tejpblöjorna på natt. Kunde byta utan problem innan jag la mig själv inför natten.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Ria74
6/20/16, 4:17 PM
#5

Vi har kört med samma blöja dag och natt ända från början utan problem. Testa er fram till vilken ni tycker är bäst.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Zelmabus
6/20/16, 5:45 PM
#6

Så brukar alltså byxblöjorna läcka mindre?

Annons:
OlgaMaria
6/20/16, 5:51 PM
#7

Nej inte nödvändigtvis! De ska mest sitta mer bekvämt och vara lätt att "dra" på. Tror nog att tejpblöjor oftast sitter säkrare på små bebisar.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

soundtrack
6/20/16, 6:58 PM
#8

Jag kör byxblöja dagtid och tejp på natten. Jag inbillar mig att tejpen håller bättre nattetid (alltså mindre risk för läckage) men det är säkert bara en fix idé. Sambon föredrar tejp på dagarna också. Vi kör libero.

Zelmabus
6/20/16, 10:18 PM
#9

Köpte active fit. Tänkte ha dem på natten och använda klart mina new born på dagen. Känns lite sorgligt att sluta m new born, att hon har vuxit så fort. Hon kom ju typ i går ju 😜

fluffis
6/21/16, 7:19 AM
#10

Ja, det går hur fort som helst!

Upp till toppen
Annons: