Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 695 ggr
SoeN
2016-06-18 19:41

1månaders bebisar

Och även framåt/äldre. Vår kille blir en månad (allra redan) imon och jag/vi har nästan glömt hur det var när de var så små (har en på 8-samt snart 15år). Han äter (ammas), sover, skriker lite om blöjbyte tar för lång tid (haha, han skall då haft mat helst igår) och ligger och tittar, han är också vaken längre stunder. Väldigt sällan missnnöjd, bröstet tröstar direkt. Då han verkar nöjd (när han är vaken ligger vi och pratar med honom, sjunger eller så är han i babysittern en stund) vet vi inte vad vi ska göra, alltså det känns som om vi borde stimulera mer, eller kommer det av sig självt? Imorgon ska vi köpa ett babygym men annars, vad gör era små? Han är ju lite för tidigt född, kanske spelar det in, men han sover ju en del också, inte långa stunder, max 1 1/2 timme sen vill han äta, men sen somnar han igen. Två längre vakna stunder har han.

Annons:
Mara-Bell
2016-06-18 22:29
#1

Vår tjej blir 7 veckor i morgon, så hon är ju lite äldre. Hennes dag börjar tyvärr oftast vid 5 på morgonen, då äter hon, är vaken 1-1,5 timme efterråt, efter vakentiden sover hon 30 min - 1 timme, och när hon vaknar ska det vara mat direkt. Blöjbytet brukar bli i mitten på matningen. Så fortsätter hennes dag fram till 11 på kvällen ungefär. När hon är vaken pratar vi med henne, ibland ligger hon själv på golvet och pratar med sig själv och sprattlar en massa. Ibland sitter hon i sin Babysitter och bara gillar läget. Vissa dagar är hon på dåligt humör, och då vill mest vara i famnen då hon är vaken.

Pontiac57
2016-06-18 22:31
#2

Iaf hur det va med min son så handlade första 5-6 veckorna mest om mys då det saknades intresse för lek osv. Men runt 6 veckor uppskattades sång och muntlig uppmuntran och strax därefter skallror :) så känn ingen press på stimulering det märks ju när han blir intresserad :)

SoeN
2016-06-18 22:48
#3

Tack. Ja just nu sover han mest och äter där emellan. Det ger väl sig med tiden, när han kräver mer så visar det väl sig :)

[TanatosNyx]
2016-06-19 10:45
#4

Det kommer med tiden. De är redan överväldigade av intryck bara genom att vara vakna. Alla färger, former, dofter och ja precis allt är nytt och stimulerande.

Han kommer att tala om den dagen han får tråkigt ;)

SoeN
2016-06-19 14:18
#5

Vad bra 🌺🙂

Upp till toppen
Annons: