Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1938 ggr
Candela
6/18/16, 6:27 PM

Skaffa sladdis eller ej?

Min partner har två barn som är 15 och 7 år gamla, och jag har två som är 12 och 10 år gamla. Vi längtar verkligen efter ett gemensamt barn, och jag har gått och varit "bebissjuk" i 2-3 år nu! 

Vi hade tänkt att börja jobba på en sladdis i höst, men nu börjar jag bli rädd för att "ge upp" den frihet vi har i dagsläget. Kommer jag orka småbarnstiden igen? Kommer vårt förhållande orka? Tänk om det tar slut? Då är jag ensamstående mamma med två olika pappor, vem kommer då vilja ha mig? 

Samtidigt tänker jag att ett gemensamt barn kanske knyter ihop oss mer som familj. Om vi lägger bebisplanerna på hyllan, då har vi sumpat en gemensam framtidsdröm. Och tanken på att aldrig mer få vara gravid, föda barn och uppleva allt från början igen gör mig vemodig…

Hjälp mig sortera tankarna!

Annons:
_Fisken
6/18/16, 6:38 PM
#1

Jag blev skräckslagen när frun kom å sa att "jag har en sladdis på gång".  Men gissa vad kul det var/blev/är !! Visste var det ibland tungt men det gick över ganska fort.

imsuchadiva
6/18/16, 6:53 PM
#2

Bara ni själva som kan välja! Men om du anser att ni måste skaffa ett barn för det det ska knyts ihop er mer så tycker jag verkligen att ni bör tänka om!

Candela
6/18/16, 7:00 PM
#3

#2 Nej, det är ju inte anledningen så att säga. Däremot tänker jag att det kan vara en positiv bieffekt av att skaffa barn.

Anledningen är helt enkelt en längtan efter att få bli förälder till ett nytt barn, få uppleva allt från början igen. Och att få dela det föräldraskapet med min partner.

SoeN
6/18/16, 7:44 PM
#4

Vi har en son på 15 år, samt en dotter på 8 år - och nu en sladdis på 1 månad :) Vi vet ju inget annat än stor ålderskillnad emellan och för oss är det jättebra :)

frejaspluto
6/18/16, 9:27 PM
#5

Jag vet hur du tänker, jag tycker att har du en bra magkänsla och att det är du och din partner så satsa om du och han verkligen vill, tillsammans. 💜

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Intehärutandär
6/19/16, 2:53 PM
#6

Jag har en son på 17 år och en ängladotter på 1½ år och visst är det en stor omställning från tonåring till spädbarn. Nu fick jag aldrig känna av det praktiskt, men i huvudet förberedde man sig för 9 års skolavslutningar och alla födelsedagar igen. 

Skulle det ta slut, ja då är det inget konstigt att ha barn med två längre. Det är mer standard än undantag. De som får barn tidigt, har sällan samma partner då de tar sig förbi 30 års strecket och förhoppningsvis fortfarande kan få barn.

Annons:
Maria
6/19/16, 4:48 PM
#7

Att skaffa barn kan ju verkligen sätta ett förhållande i gungning så varför börja om när ni sammantaget har fyra barn? Njut av  de barn ni har och varandra istället.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sarah
6/19/16, 5:17 PM
#8

Vill ni ha barn och känner att ni kan ta hand om ett till, why not. Om ngn inte skulle vilja ha dig som ensamstående bara för att du har barn med två män innan, är de ändå inte värda att satsa ngn tid på.

OlgaMaria
6/19/16, 5:29 PM
#9

På många sätt kan det nog vara mycket enklare att bli mamma när man har flera stora barn redan. Förhoppningsvis tycker de äldre att det är roligt (emellanåt) och vill hjälpa till. Men det säkra kortet är väl att låta bli, att njuta av det ni har, men om du längtat efter bebis i flera år kan det också bli något du verkligen kommer ångra, om ni inte satsade nu. Jag är för övrigt yngst av 5 barn i familjen. Så underbart att ha många storasyskon!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

frejaspluto
6/19/16, 7:34 PM
#10

Jag tycker både och tycker att det är viktigt att man är överens att man inte övertalar den ena eller tvärtom. Utan från hjärtat och verkligen veta att det är ni två tillsammans. Eller så har ni det två tillsammans , är ni gifta? Det går bättre då längre i framtiden med juridiska. Jag är gift sen 19 år snart tillsammans och jag har 13 syskon . 11 och tvillingar nyfödda sladdisar!

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Upp till toppen
Annons: