Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 409 ggr
Soleii
2016-05-31 23:09

Bebis har börjat sova dåligt

Lilla Astrid är i en så jobbig fas just nu. Från att ha sovit hela nätter sedan 2 månader (lyx lyx) så har hon nu vid 5 månader blivit prick omöjlig att ha att göra med om nätterna! Hon sover korta stunder, vill helst av allt rulla runt, har svårt att komma till ro och verksr inte veta vad hon ska göra med kroppen. Hon somnar gärna på sidan men vill helst borra in ansiktet i något, vilket känns läskigt. Några tips på vad man kan göra? Upplevde ni samma med barn i den åldern och hur länge varade det? Det är så knäclande att liksom aldrig få sova!

Annons:
Pontiac57
2016-06-01 17:29
#1

Min snart 5 månaders är likadan och har vart det i en månad. Han vill gärna dra filtar, snuttis m.m över ansiktet också. Frågan är om det är en fas?

frejaspluto
2016-06-01 17:43
#2

Jag tror att det är mer medveten fas. Min dotter kom i den perioden också. Hon kunde då vid 20.00.21.00. Sov en stund sen vaknade och ville inte sova hon sov hela nätterna dock. Hon kom i perioder med utvecklingsfaser men nätterna alltid sovit skönt. Jag slutade och tjata och va envis med sömnen . Under en period så fick hon springa av sig på kvällarna det gjorde inte oss nått sen när jag såg henne började somna så bar vi in henne i hennes rum. det hann aldrig bli så sent. Övertrött så fick hon leka av sig.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Upp till toppen
Annons: