Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 531 ggr
[postmortum91]
5/30/16, 11:28 PM

Få somna i babykorgen

Hur ska jag få Clara somna i sin babykorg eller spjälsäng? Vi sover i varsin del av soffan nu och gjort sen hon föddes. Detta för att jag ville låta sambon få sova. Nu när hon sover hela natten vill jag flytta in till sängen igen. Hon somnar idag när jag ammar henne. Så har hon blivit nattad hela tiden. Dock funkar inte det om hon ska sova i sin egen säng, jag kan ju inte ligga i spjälsängen med henne. Hon totalvägrar napp 6/7 dagar i veckan. I lördags lyckades jag lyfta över henne till sin egen säng och natta henne med napp istället men de senaste 2 nätterna har hon totalvägrat napp så jag har fått gett upp och låtit henne sova i soffan ändå. Hon kan inte sova i sängen med mig då sängen lutar och hon rullar in på mig, dessutom sover jag fruktansvärt dåligt när jag haft henne i sängen med mig de gånger jag testat.

Annons:
Sarah
5/30/16, 11:45 PM
#1

Ge flaska på kvällen eller köp ny säng :p

LoAEmma
5/31/16, 12:03 PM
#2

Har du babynest? Våran lilla sover i den mellan oss i sängen, funkar kanon!
Matar henne till sömns i sängen och sen kan jag bara "rulla över" henne dit iom att vi sitter alldeles bredvid.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

mollyt
6/2/16, 4:16 PM
#3

Miranda somnar också när hon ammar. Jag vill inte ge flaska för att riskera att hon skulle rata bröstet. Så jag brukar liggamma henne i sängen där hon liggen på en filt som jag sedan tar med när jag lyfter över henne till sin säng (som står intill min sida av sängen). Om hon har hunnit somna djupt så vaknar hon inte av förflyttningen. Ibland vaknar hon till lite och då brukar jag ligga och hålla om henne/klappa lite tills hon somnar om. 

Sedan lyfter jag tillbaka henne till vår säng när hon vill äta. Hon vaknar ofta 1-2 gånger och ammas. Jag låter henne samsova med oss oftast då när jag tar över henne på natten - för då kan jag liggamma och somna om jag vill :P Vi har stor dubbelsäng och gott om plats upplever jag. Dottern och jag sover då bara med lakan - min man är en fryslort så han sover själv med täcke 😉

Upp till toppen
Annons: