Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 612 ggr
[postmortum91]
2016-05-30 16:50

Ett steg bakåt

Förra veckan skrev jag att Clara lärt sig trycka ifrån med benen och åla sig typ på ryggläge. Hon gjorde så hela torsdagen och vände sig åven från mage till rygg flera gånger. Sedan på frefsgen var hon tillbaka där hon var i onsdags och har inte gjort något av det hon kunde i torsdags. Igår skrattade hon för första gången 2 ggr men sedan inget mer. Varför "glömmer" hon eller vad hon gör? Jag trodde det skulle bli världens utveckling nu men hon har ju gått tillbaka, tråkigt.

Annons:
Sarah
2016-05-30 17:07
#1

Går tillbaka gör de ju inte, men jag har upplevt det som att de tröttnar på vissa saker i perioder. Jag var ex övertygad om att E skulle gå vid 8 9 månader då hon var så otålig att komma upp på fötterna redan vid 6 månader. Då gick hon längs med möblerna osv. Nu är hon 10 månader och hon har inte kommit så mycket längre egentligen. Hon går själv med sin lilla vagn och hon kan stå själv, men hon gör det inte speciellt mycket nu. Hon verkar nöjd med att krypa. Förra veckan gick hon fram och tillbaka med vagnen hur långa stunder som helst, nu är hon inte intresserad.

frejaspluto
2016-05-30 22:45
#2

Bakåt gör dom inte utan dom testar sig fram och dom tröttnar och testar sig fram och leker sig fram ,går du på öppna förskola ? För mindre barn , ? Det gjorde jag måndag - torsdag FM och EM. Gick på morgonen va där en stund fika och umgicks med andra föräldrar och barnen lekte sen sovdags efter lunch gick till nästa ställe under tiden hann jag handla, äta tog med mig lunch eller köpte ute gick på promenad till nästa då vaknade hon när vi var på plats va där en till två timmar sen gick vi hemåt och slappnade av. Där kommer du och Clara lära sig och undersöka mkt. Och det är nyttigt kanske blir lättare för henne gå på dagis sen. Det är som ett exempel , min dotter sa - äpple , sen blev det plä, hon sa- buss, sen blev det - bizz. Barn testar ord, lekar, kommunikation , så länge du ser att hon inte har andra fel, men sånt märker du som mamma.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[postmortum91]
2016-05-30 23:20
#3

Okej skönt att höra. Dock känner man sig lurad när man ena stunden hurrar som en dåre "jaaaaa, ett framsteg" för att nästa sekund sitta som frenetisk framför barnet och vänta in det nya igen. Idag skrattade hon dock igen vilket är det bästa ljudet som finns. #2 är hon inte för liten för öppna förskolan? Hon är 3 månader. Jag har tänkt gå dit men hade planerat det när hon blir lite mer självständig i din lek.

[postmortum91]
2016-05-30 23:20
#4

*sin lek

frejaspluto
2016-05-30 23:31
#5

Nää, det beror på det finns till dom som är från 4-10 månader det finns mammor som vill komma ut . Där jag gick baby till krypbarn sen var det från 1- till 18 månader. Det finns olika öppna förskolor, mamma grupper mm. Kika runt där du bor. Alla öppna Fsk är olika och olika dgr beroende på barnets ålder.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Sarah
2016-05-30 23:42
#6

#3 lika bra att du släpper att hon ska göra framsteg hela tiden :p vissa barn är tidiga, vissa sena, vissa är tidiga med några saker och sena med andra. Ska du känna dig lurad när det inte händer saker utåt, bäddar du för besvikelser och onödig press :) Jag blir sjukt besviken när E säger pappa, lampa osv, men inte mamma. Men, bara att släppa, jag är ändå hennes favoritmänniska :p

Annons:
frejaspluto
2016-05-30 23:42
#7

Barn blir ofta självständiga när dom får se hur andra gör… Du känner ditt barn vad Clara har för behov. Min dotter har gått på öppna Fsk sen runt 4 månader gammal innan dess mamma grupp för att komma ut man blir tokig och vara hemma med barn. Jag märkte att hon va i behov med andra och var jättenyfiken så stimulerade henne hela dgr. Med öppna Fsk. Sen hade jag det lugnt kunde städa, laga mat , utan att hon " behövde" mig. Vet inte ens om du är i behov av sällskap ? Är du blyg av dig? Tänkte du kanske inte gillar folksamlingar… Glömde faktiskt kolla med dig hur du känner inför träffa människor med barn 😳💜

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[postmortum91]
2016-05-31 05:39
#8

Nä jag är inte blyg ;) Har jobbat som säljchef och då kan man inte ca blyg. Tack för tipset, ska kolla läget. Idag är det dock föräldraträff på bvc vilket ska bli kul

Upp till toppen
Annons: