Annons:
Etikett16-barn-och-internet
Läst 1408 ggr
lkmf
2016-05-28 11:02

Ni som valt att inte lägga ut bilder på era barn..

Ni som valt att inte lägga ut bilder på era barn har ni fått ifrågasättande eller bara fått possessiva rektioner? Vi har valt att inte lägga ut bilder på vår son vi har mest fått possessiva reaktioner men även fått några ifrågasättande.

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

Annons:
LoAEmma
2016-05-28 15:57
#1

Åh nu kan jag inte hålla mig… Det heter positiva 🤐😍

Tycker det är HELT upp till föräldrarna hur man vill göra, inget nån annan ska lägga sig i ju.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Sparven88
2016-05-28 16:18
#2

Vi sa från allra första början att vi inte villa ha en massa bilder på vår son på sociala medier. Vi la ut en bild på honom då han var 5 dagar gammal för att tala om för "avlägsen släkt" att han kommit. Sen la vi ut en i påskas då han var 8 månader ungefär. Det var många i vår närhet som ville lägga upp en bild på sin facebook på vår son, men vi har alltid sagt nej. Det är vi som föräldrar som avgör om vi vill publicera bilder och när i så fall. Men det är väl ingen som direkt yppat sig angående det, utan de flesta förstår vårt resonemang.

frejaspluto
2016-05-28 22:20
#3

Jag kommer aldrig lägga ut bilder på nätet, som tex med Facebook , så fort ni lägger ut dom på sidan så är det nog fast där ganska länge. Även om du tar bort ditt medlemskap. Så har jag fått höra. Jag har ingen Twitter, instagram, Facebook mm. Jag vill skydda mig och min familj så mkt jag kan. Om min dotter blir intresserad av Facebook när hon kommer till den åldern så öppnar jag ett konto för att hålla koll på människorna , vem som har kontakt med henne. Barn har ingen röst , det är vi som väljer åt barnen.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

densomundrar
2016-05-29 09:15
#4

Vi kommer inte vara helt anti men absolut VÄLDIGT sparsamma och jag har redan gjort det klart för min mamma och syster att jag kommer bli sur om dom lägger upp något utan mitt godkännande, för dom lägger upp allt och inget, inklusive andras barn. Nu är inte barnet fött än så har inte hunnit fått några direkta reaktioner, men det första svärmor sa när hon fick veta att hon skulle bli farmor var typ "nu lägger ni inte upp detta på fb", precis som det var hennes sak att bestämma :@ Det gjorde mig faktiskt lite arg, för det gör vi precis som vi vill och hon har inget med det att göra.

Ria74
2016-05-29 09:51
#5

Jag lägger upp bilder på mitt barn på nätet men jag har absolut förståelse för dom som inte vill och skulle inte komma på tanken att lägga upp bilder på någon annans barn utan tillåtelse.

Kan inte säga att jag reagerar mer än "jaha" när någon säger att dom inte vill lägga upp bilder på sitt barn.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Sparven88
2016-05-29 11:07
#6

#4 Vi "råkade" ut för det när sonen hade fötts och vi la upp den första bilden. På kvällen gick jag in och kollade FB och får se en bild som min sambo tagit på BB. Då hade svärmor lagt upp en bild utan att kolla med oss. Jag blev så vansinnig att jag grät. Vi sa åt henne att ta bort den omedelbart vilket hon i och för sig gjorde, men sa "jaha. Jag trodde det var okej. Ni la ju ut en bild"…

Annons:
densomundrar
2016-05-29 11:18
#7

#6 usch, förstår varför du vart upprörd. Vissa tror helt enkelt att dom har rätt till att blotta andras liv på sociala medier :-( Jag har egentligen inget emot att dela bilder, det är bara en principsak att folk istället för att snoka på min fb kan höra av sig om dom är intresserade av mig som person och inte bara för "att ha något att prata om". Så vissa bilder kommer självklart hamna på fb, men det kommer vara väldigt sparsamt.

[Thiah]
2016-05-29 18:21
#8

Jag vet vissa vars kompisar kvh föräldrar grattat på fb innan nyheten ens är officiell. "Grattis till flickan" kan folk skriva förr föräldrarna ens nämnt att dom är på BB… Inte samma sak som en bild men ändå. Vi sätter ut bilder på Joel och vi tillåter andra att sätta ut men vi har en sådan vettig vänskapskrets att det aldrig är några problem. De flesta frågar först och de som inte gör det vet att dom får + sätter bara ut vettiga bilder. Däremot har jag flertalet vänner som inte sätter ut bilder alls och det respekterar jag utan problem.

Upp till toppen
Annons: